آیا آرایشگری که درصدی کار می کند می تواند برای حقوق خود شکایت کند؟
آیا آرایشگری که درصدی کار می کند می تواند برای حقوق خود شکایت کند؟ کارگر شخص حقیقی می باشد و شامل اشخاص حقوقی نمی باشد، شخص حقیقی به افراد انسانی که موضوع حق و تکلیف قرار می گیرد گفته می شود، و شخص حقوقی در واقع شخصی فرضی است که قانونگذار برای اینکه به شرکتها و مؤسساتی که به موجب قانون بوجود می آیند، امکان فعالیت و پیشرفت در جهت تحقق اهدافشان بدهد به آنها شخصیت مستقلی اعطا نموده است که جدا از شخصیت اشخاص حقیقی است که آنرا بوجود آورده اند، لذا قانون کار شخص حقوقی را کارگر نمی شناسد یعنی اگر شخص حقوقی در مقابل دریافت مزد، کارهایی را برای صاحب کار انجام دهند، مانند نظافت یک ساختمان، با ساختن چند آپارتمان با نگهداری فضای سبز یک شهرداری را بعهده بگیرد به این شخص حقوقی نمی توان کارگر اطلاق کرد . خویش را بطور ارادی تحت تبعیت و اختیار دیگری آغاز کند. لفظ به هر عنوان نشان دهنده عام بودن مفهوم کار است یعنی شامل کارهای بدنی و فکری هم می شود خواه فرد کارگر ساده باشد یا دکتر و مهندس باشد.ذکر کلمه «حق السعی» بیانگر کليه پرداخت ها به کارگر می باشد که شامل مزد، حقوق و سایر مزایا از جمله سود، پاداش تولید، وجه نقدی و غیرنقدی و غیره می باشد و کارفرما دیگر به بهانه اینکه کارگر، سپیم سود و سایر مزایا دریافت می کند، نمی تواند او را خارجداز شمول قانون کار بداند. عبارت «به درخواست کارفرما» یعنی اینکه کارگر به تبعیت از کارفرما کار کند، لذا بخاطر ارزش گذاشتن به شخصیت کارگر، از کلمه به دستور استفاده نشده است، که بهتر بود همانند قانون سال ۱۳۳۷ از کلمه به دستور استفاده می شد. تبعیت کارگر از کارفرما به دو صورت می باشد: -۱ تبعیت حقوقی -۲ تبعیت اقتصادی
آیا آرایشگری که درصدی کار می کند می تواند برای حقوق خود شکایت کند؟
تیم تخصصی شکایت از کارفرما در تهران و ایران آماده هستند که شما را راهنمایی کنند و پاسخ جواب سوال خود را براحتی از آنها بگیرید. تبعیت حقوقی یعنی اینکه کارگر به دستور کارفرما کار کند و کارفرما بصورت مستقیم یا غیرمستقیم بر کار وی نظارت داشته باشد البته این تبعیت مطلق نیست و کارفرما فقط می تواند در حدود اطلاعات و تخصص کارگر از روی کار بخواهد، تبعیت دیگر تبعیت اقتصادی می باشد. بدین صورت که کارگر از لحاظ اقتصادی تابع کارفرما است و به مرد و استمرار کاری که از سوی کارفرما به وی ارجاع شده نیازمند می باشد. یکی از واژه هایی که در مبحث جرائم قانون کار نیز به آن پرداخته شده است. واژه کارگر نوجوان است، بر اساس ماده ۸۰، ۸۱، ۸۲ تا ۸۴ قانون کار، کارگری که دستش بین ۱۵ تا ۱۸ سال تمام باشد کارگر نوجوان نامیده می شود و باید در بدو استخدام توسط سازمان تأمین اجتماعی مورد آزمایش های پزشکی قرار گیرد. قانونگذار به این خاطر این کارگران را از بقیه کارگران احصاء نموده که این کارگران به دلیل کمی سن در معرض خطرات و عوامل زیان آور و مشکلات ناشی از محیط کار قرار دارند. لذا قبل از استخدام بایدوضعیت سلامتی آنها بررسی شده باشد.
مفهوم کارفرما
براساس ماده ۳ قانون کار، کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند، مدیران و مسئولان و بطور عموم کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند، نماینده کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی نماید و کارفرما آن را نپذیرد در قبال کارفرما ضامن است بنابراین با توجه به تعریفی که در قسمت های قبل از کارگر بعمل آمده، مفهوم کارفرما واضح تر شده، لذا برای بررسی رابطه میان آن دو در نهایت باید به این نتیجه رسید که آیا رابطه موجود، رابطه کارگری و کارفرمایی است یا خیر، که در صورت وجود این رابطه، یک طرف، کارگر و طرف دیگر کارفرما خواهد بود. کارفرما، کسی است که سرمایه و وسایل کار را برای تولید کالا با ارائه خدمات در اختیار کارگر قرار داده و در مقابل این کار به وی مزد پرداخت می نماید.
شکایت از کارفرما بابت حقوق
اگر شما برای شخصی کار می کنید که به عنوان کارفرما است و چند ماه هست که حقوق خود را دریافت نکرده اید می توانید با شکایت از کارفرما بابت حقوق ، تمامی دستمزدهای خود را بگیرید. کارفرما موظف است حقوقی را که با شما طی کرده است پرداخت کند که این دارای نکاتی می باشد که بهتر است جهت شکایت از کارفرما با یک وکیل اداره کار مشورت کنید.
شکایت از کارفرما بابت سنوات
سنوات معمولا یک ماه آخر دستمز کارگر می باشد که کارفرما باید آن را پرداخت کند و برخی از این سر باز می زنند که این قابل پیگیری است و شما می توانید به صورت کامل آن را از کارفرما خود دریافت کنید. گروه وکلای مبنا مشاور با توجه به تخصصی بودن کارها دارای وکیل اداره کار که ۱۰ سال در این زمینه تجربه دارد می تواند حق و حقوق خود را به صورت قانونی مطالبه کنید و برای شکایت از کارفرما بابت سنوات با یک وکیل متخصص صحبت کنید .
شکایت از کارفرما بابت بیمه
بیمه یکی از اصلی ترین بخش ها مربوط به اداره کار است که حتما باید کارفرما شما را بیمه کند که اگر اینکار را نکند به ضرر خودش است و علاوه بر پرداخت یک جا بیمه شما ، جریمه نیز می شود که به نفع کارفرما است که کارگر و یا نیرو خود را بیمه کند. جهت داشتن سوال در مورد شکایت از کارفرما بابت بیمه می توانید از مشاوره اداری ما استفاده نمایید.
مفهوم کارگاه
به استناد ماده ۴ قانون کار کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده وی در آنجا کار می کند، از قبیل مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری، مسافربری، خدماتی تجاری، تولیدی، اماکن عمومی و امثال آنها۔ همچنین کلیه ی تأسیسات و اماکن متعلق به کارگاه از قبیل: نمازخانه، ناهار خوری، تعاونی ها همچنین شیر خوارگاه، مهد کودک، درمانگاه، حمام، آموزشگاه حرفه ای، قرائت خانه، کلاسهای سواد آموزی و سایر مراکز آموزشی و اماکن مربوط به شورا و انجمن اسلامی و بسیج کارگران، ورزشگاه و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزء کارگاه محسوب می گردند. بعنوان مثال اگر کارگری متصدی حمام های موجود در یک معدن باشد این فرد، کارگر آن معدن محسوب می گردد، زیرا حمام هما جزء کارگاه معدن محسوب می گردند. همچنین مربی مهد کودک یک کارگاه بسته بندی، در صورتی که به دستور کارفرما یا نماینده وی این کار را انجام دهد و از وی مزد دریافت نماید کارگر کارگاه بسته بندی محسوب می گردد، زیرا مهد کودک جزئی از کارگاه محسوب می شود. البته همیشه کارگاه یک محل یا ساختمان نمی باشد و ممکن است یک اتومبیل، کشتی یا هواپیما و غیره باشد، همچنین کارفرما لازم نیست مالک محل کارگاه باشد همین که کارفرما سرمایه اولیه ابزار کار و مواد اوليه و ماشین آلات را مهیا نماید و از کارگر درخواست کار در مقابل مزد را بنماید، کافی است.
شکایت از کارفرما بدون قرارداد + متن
با توجه به اینکه شرایط کار در ایران به قدری بد می باشد که افراد حاضر هستند بدون قرارداد کار انجام بدهند. برخی از کارفرمایان از این قضیه سوءاستفاده می کنند و بدون پرداخت کامل حق و حقوق و بیمه این افراد را استخدام می کنند. ما در این مقاله به موضوع شکایت از کارفرما بدون قرارداد می پردازیم و بگوییم آیا می شود حق و حقوق را گرفت یا خیر. با شروع انقلاب صنعتی در کشور انگلستان در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن نوزدهم، نظام سرمایه داری مرحله کارگاه های دستی را پشت سر گذاشت و وارد مرحله صنعت ماشینی شد، گسترش روزافزون صنایع بزرگ بسبب بی کاری پیشه وران و کارگران روستایی گردید تا آنجا که کارگران روستایی به سوی شهرها هجوم آورده و در کارخانه ها و معادن مشغول بکار شدند. این کارگران بدلیل عدم وجود قوانین حمایتی مجبور بودند شرایط سخت و جان فرنسا و دستورهای دشوار و ناروای کارفرمایان را گردن نهند.
همچنین بدلیل پایین بودن مزد، افراد مجبور بودند زنان و کودکان خود را نیز برای کار کردن به کارخانه ما بفرستند و از آنجا که در آغاز انقلاب صنعتی، لازم نبود که کارگر مهارت های خاصی داشته باشد. استفاده از کار زنان و کودکان مرسوم و متداول شد، ولی این امر برای وضع روحی و جسمی کارگران و خانواده های آنان پیامدهای ویرانگری داشت. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد کارگران در این زمان در وضعیت بدی قرار بگیرند وجود نظریه اصالت فرد بوده که براساس آن، اصل بر آزادی و حاکمیت اراده افراد بود، و دولتها حق هیچگونه مداخله ای در روابط افراد را نخواهند داشت، در این نظریه، فرد اهمیت داشته و جامعه امرى فرعی است، از دیدگاه مکتب اصالت فرد، هر فردی آزاد و مستقل و با افراد دیگر برابر است، برابری افراد در مقابل قانون اقتضا دارد که هیچ نوع امتیازی به نفع طبقه خاصی برقرار نشود، از همین رو حتی وضع مقرراتی که از گروههای ضعیف جامعه حمایت کند، تابجاست و باید از آن خودداری کرد، مطابق دیدگاه پیروان این مکتب باید کارگر و کارفرما به تنهایی (بدون حمایت دولت با یک سازمان صنفی) با یکدیگر مذاکره کنند و چون فرض بر این است که دارای حقوق برابرند «آزادانه» روابط کار را تعیین کننده براساس این نظریه روابط اقتصادی بین افراد باید آزادانه و بدون دخالت دولت باشد. حال بحث اینجا هست که آیا امکان دارد بدون داشتن قرارداد از کارفرما شکایت کرد یا خیر : بله شما اینکار را می توانید انجام بدهید و باید حتما سایر کارمندان یا کارگران شهادت بدهند که شما آنجا کار می کرده اید. همچنین می توانید از طرق پرینت حساب که پرداختی ها از سوی کارفرما برای شما بوده اثبات کنید.
شکایت کارگر از کارفرما
مطابق با قانون مطابق با قانون کار، کارگر دارای حقوقی می باشد این حقوق سالانه توسط هیئت وزیران در اسفند ماه هر سال تعیین می گردد مطابق قانون هیچ کارگری نباید کمتر از حداقل های تعیین شده توسط قانون دستمزد در هیچ دریافت دستمزد بیشتر از قانون و تصویب نامه هیات وزیران مطابق توافق کارگر و کارفرما امکان پذیر می باشد و نه مشکلی نخواهد داشت در صورتی که بین کارگر و کارفرما درمورد حداقل حقوق اختلافی حادث شود و کارگر نتواند دستمزدی بالاتر از آنچه که قانون تعیین کرده رااثبات کند صرف حداقل قانونی به او تعلق خواهد گرفت بر اساس قانون کار، کارگر شخصی است که دعوا در مقابل دریافت حق السعی اعم از سهم سود مزد یا هر عنوان دیگری در مقابل درخوا ست کارفرما و به درخواست او کار می کند کارگر ممکن است تمام وقت یا پاره وقت باشند کارگر تمام وقت به کارگری گفته می شود که دارای ۴۴ساعت کار در طول هفته می باشد و کارگر نیمه وقت به هر کارگری گفته می شود که کمتر از مقدار تعیین شده یعنی ۴۴ساعت در هفته کار می کنند حقوق کارگر می تواند مطالبه کند عبارتنداز عیدی، پاداش سنوات ایام خدمت ، حداقل دستمزد بن کارگری ، حق مسکن ، حق اولاد، و بیمه مطابق ، با قانون کارفرما موظف است کارگر را تحت هر شرایطی بیمه کند حتی اگر بگوید بیمه نمی خواهم یااینکه بگوید به جای بیمه کردن پول بیمه را به من بده در صورتی که کارگر بخواهد شکایت خود را مطرح نماید باید دادخواست خود را در اداره کار که عبارت است از اداره کار محل انجام کار تحویل نماید و شکایت خود را ثبت کند و منتظر وقت رسیدگی تعیین شده باشد حتما باید در جلسه رسیدگی تمامی اسناد و مدارکی را که به اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی می کند به همراه داشته باشند هر سند و مدرکی که بتواند اثبات کند رابطه کارگر و کارفرما را، موجب می شود کارگر مستحق دریافت حداقل های قانونی باشد این مدارک عبارتند از بانکی دفترچه بیمه یا لیست بیمه برگه مرخصی و ماموریت یا هر چیز دیگری که اثبات کننده مورد باشد در موارد خاص ممکن است بازرسی در کار به تشخیص مرجع صالح انجام گیرد این بازرسی به منظور احراز وجود کارگر در محل کار انجام.
شکایت پیمانکار از کارفرما بدون قرارداد
همانطور که کارگر یا کارمند می تواند بدون قرارداد از کارفرما شکایت کند پیمانکار نیز این امکان را دارد وباید ثابت کند که برای کارفرما کار می کرده است.گروه مبنا مشاور آماده پاسخگویی به شما عزیزان جهت شکایت از کارفرما می باشد و می توانید باشماره های موجود در سایت تماس بگیرید و با وکیل شکایت از کارفرما صحبت کنید.
سالنهای زیبایی بخاطر نوع خدمتی که ارائه میدهند فرصتهای خوبی برای گسترش کسبوکارهستند. آنها کمتر دچار رکود اقتصادی میشوند و همیشه مشتریان خودشان را دارند. این حرفه نیز مانندهر حرفه دیگری که با قرارداد شراکت کاری بین دو نفر آغاز می شود بستر مناسبی را برای شراکت وسودآوری فراهم میکند. از سوی دیگر اختلافات و شکایات فیمابین پرسنل و مدیران سالنهای زیبایی به حدی افزایش داشته است که درصد قابل توجهی از شکایات وزارت کار و تامین اجتماعی مربوط به این موضوع است. پس بهتر است قبل از ورود به این حرفه، از الزامات حقوقی شراکت در آرایشگاه زنانه مطلع شوید.
قبل از شروع شراکت در آرایشگاه زنانه چه اقداماتی باید انجام دهید؟
برای شراکت در آرایشگاه، باید نکات اداری بسیاری را در نظر بگیرید. این ارزیابی باید همه جانبه باشدچرا که هدف از شراکت در آرایشگاه، مشخصاً جنبه اقتصادی آن است. در صورتی که راههای رسیدن به آن به درستی انتخاب شود، در مدت کوتاهی، مشتریان بسیاری جذب خواهید کرد و در ادامه سود قابل توجهی بدست خواهید آورد. از مهمترین اقداماتی که باید حتما انجام دهید تهیه نمونه قرارداد مشارکت درآرایشگاه است.
مشارکت از نگاه قانون
شرکت یکی از عقود و قراردادهایی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است و اصطلاحاً به آنها عقود معین میگویند. با توجه به ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن میتوان گفت شرکت عبارت است از:
”درآمیختن سهمالشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع،بهمنظور انتفاع، طبق قرارداد”.
مطابق این تعریف به نقش حساس و مهم وجود قرارداد مشارکت بهعنوان اولین مرحله شکلگیری و نظمبخشیدن به توافقات و تعیین مسیر آینده رفتار شرکاء در موضوع مشارکت می رسیم.
نمونه قرارداد مشارکت در آرایشگاه زنانه چیست؟
نمونه قرارداد مشارکت در آرایشگاه با عنوان مشارکت مدنی شناخته میشود و از جمله نمونههای قرارداد شراکت بین دو نفر است. طبق تعریف ارائهشده در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران،مشارکت مدنی به معنای درآمیختن سرمایه و داراییهای نقدی یا غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور انتفاع و تقسیم سود میباشد.بهعبارتی تعهدی است که دو یا چند نفر در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگردارند و مشخصکننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. از این روی این قرارداد برای مشارکت در آرایشگاه نیز به کار گرفته میشود.
۶ نکته اداری که حین تنظیم قرارداد شراکت در آرایشگاه باید رعایت شود
قبل از تنظیم نمونه قرارداد مشارکت در آرایشگاه چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام عقد باید به آنها توجه کرد:
۱. در اولین قدم باید موضوع مشارکت که همان شراکت در آرایشگاه است و همچنین نحوه مشارکت مشخص شود.
۲. حتما مشخصات شرکا در قرارداد ذکر شود.
۳. موضوع مهمی که در رابطه با نحوه مشارکت مطرح است، مساله آورده طرفین است که باید به تفصیل در قرارداد ذکر کنید. به عنوان مثال آورده یکی از شرکا برای شراکت در آرایشگاه میتواند سرمایه نقدی وآورده طرف دیگر میتواند کار و تخصص وی در زمینهای خاص در این حرفه باشد.
۴. مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از طرفین به طور واضح مشخص و سپس نحوه پرداخت و تقسیم سود و زیان شراکت بیان شود. همچنین میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینههای جاری و مصرفی را نباید فراموش کرد.
۵. هر قرارداد شراکت، دارای مدت زمان معینی است که پس از طی آن، قرارداد خود به خود فسخ شده وپس از آن قابل استناد نمی باشد پس حتما باید در قرارداد شراکت در آرایشگاه تاریخ شروع و پایان همکاری ذکر شود.
۶. از آنجایی که تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید قرارداد شراکت آن رادربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند، یعنی شرایط یک طرفه نباشد و قرارداد به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده است یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.
از مهمترین و حرفهایترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه آرایشگاهتان انجام دهید این است که یک قرارداد مشارکت مدنی داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت نمونه قرارداد مشارکت اقدام کنید!
این نکات عمومی را قبل از شراکت در آرایشگاه زنانه فراموش نکنید!
گفتیم که هدف اصلی از نوشتن قرارداد شراکت در آرایشگاه، مشخص کردن میزان سهم هر شخص وبهرهبرداری از سود سرمایه و کار است. اما فراموش نکنید که برای رسیدن به این هدف باید نکات دیگری راهم مدنظر داشته باشید.
اخذ مجوزهای لازم جهت انجام موضوع شراکت در آرایشگاه زنانه (پروانه کسب آرایشگاه)
قبل از راه اندازی کسب و کار و شروع به شراکت در آرایشگاه باید از راههای قانونی آن مطلع شوید. اولین اقدام اداری برای شروع به شراکت در آرایشگاه و سالن زیبایی داشتن پروانه کسب که همان مجوزرسمی است که توسط اتحادیههای آرایشگری صادر میشوند. این پروانه، مجوزی است برای شروع وادامه کسب و کار یا حرفه که برای آغاز کار در محل مشخص یا جواز کسب معین، بهصورت موقت یا دائم به فرد یا افراد صنفی اهدا میشود و بدون دریافت آن، کار شما غیرقانونی محسوب میشود.
برای دریافت مجوز باید ابتدا مدرک معتبر که نشاندهنده مهارت یکی از طرفین در حرفه آرایشگری است را داشته باشید. بعد از آن بهتر است برای تمام خدماتی که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید یک مدرک معتبر و تاییدشده از سازمان فنی و حرفهای داشته باشید.
کارت بهداشت داشته باشید
قدم مهم دیگر این است که معمولا تمام افرادی که در آرایشگاهها مشغول به کار هستند باید کارت بهداشت داشته باشند و تمام دستورالعملهایی که اداره بهداشت برای این افراد و سالن های زیبایی مشخص کرده است را رعایت کنید.
پرسنل واجد شرایط و متخصص را استخدام کنید!
بهتر است کار خود را از زمان شروع حرفهای آغاز کنید و از افراد متخصص و آموزش دیده برای کارآرایشگری و دیگر خدمات آرایشی استفاده کنید. هرچه خدمات آرایشی که به مشتریان خود ارائه می دهید تخصصی و اصولی باشد مطمئنا مشتریان ثابت و بیشتری خواهید داشت.
قبل از شروع کار پرسنل بهتر است درباره شرایط کار، ساعات کاری و نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آن ها صحبت کنید و در صورت لزوم قرار داد تعریف شده ای بین خود تنظیم کنید.
حتما با پرسنل خود قرارداد ببندید!
قرارداد شراکت در آرایشگاه زنانه هم مانند سایر قراردادهای کاری، از دل یک سری اصول و قوانین بوجودآمده است. این قوانین ممکن است برحسب عرف بوده باشد و مدیران آرایشگاه برای انعقاد قرارداد، قوانین و اصول موجود در اکثر سالنهای زیبایی را مدنظر قرار دهند. گاهی تکرار یک رفتار به صورت عادت درآمده و در مدت زمانی به عرف تبدیل میشود و یا به شکل قانون محلی در هر صنفی از کسب و کاررعایت میشود. با این حال ممکن است شما با توجه به شرایط سالن خود قراردادی تنظیم کنید و بارضایت طرفین، انعقاد قرارداد صورت بگیرد. البته در صورتیکه قرارداد طبق قوانین اداره کار به صورت کارفرما و کارمند منعقد شود شرایط کاملا مشخص و در قانون کار به صراحت توضیح داده شده است.
قرارداد با پرسنل درصدی (غیر بیمهای)
پرسنل درصدی در آرایشگاهها جزو منابع انسانی اصلی این حرفه بهشمار می آیند و عمده پرسنل شاغل در آرایشگاهها پرسنل درصدی هستند. اکثر مشکلات و اختلافات مدیران آرایشگاهها نیز با این گروه از پرسنل است. دلیل آن باور اشتباهی است که اکثر مدیران آرایشگاهها دارد و فکر میکنند، پرسنل درصدی شاغل در مجموعه آنها به دلیل آنکه دستمزد ثابت ندارند و صرفا درصدی از دریافتی مشتریان دریافت مینمایند، مشمول قانون کار و نیز بیمه تامین اجتماعی نیستند. عدم آگاهی نسبت به نحوه انعقاد قراردادکار با پرسنل درصدی، حساسیت اجرای روابط کار و تنظیم قراردادهای کار را با پرسنل در آرایشگاههابسیار بالا میبرد. غفلت از موارد تعیینشده قانونی و الزامات اداری میتواند تبعات جبرانناپذیر و خسارات بسیار زیادی را به مدیران این صنف وارد نماید.
اگر مدیران آرایشگاهها با پرسنل درصدی خود قرارداد مربوطه را امضا نکنند، با شکایت پرسنل، مدیر سالن محکوم به پرداخت سنوات، عیدی و پاداش و نیز حق بیمه با احتساب جرایم خواهد شد.
بیمه مسئولیت آرایشگاه را فراموش نکنید!
علاوه بر بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، نوع دیگری از بیمه مسئولیت ویژه آرایشگاه ها ارائه میشود که خسارتهای مالی و جانی که به مشتریان و اشخاص ثالث و مراجعه کنندگان وارد میشود راتحت پوشش قرار میدهد. این بیمه ترکیبی از بیمه مسئولیت آرایشگر در قبال اشخاص ثالث و مسئولیت حرفهای آرایشگر میباشد. پس بهتر است کارهای مربوط به صدور بیمه را در اولویت قرار دهید.
اگر در مورد قوانین شراکت در آرایشگاه زنانه آگاهی کافی ندارید، حتماً از وکیل و یا کارشناس استفاده کنید.
مشاوران اداری بخاطر تسلطی که به امور قراردادها دارند از کلیات اداری آن مطلعاند. مزیت مراجعه به کارشناس در این است که بسیاری از نکات توسط ذینفعان قرارداد ممکن است فراموش شده باشد و یابصورت مخفی باقی بماند. لذا مشاور اداری قراردادها در تنظیم قرارداد مشارکت، به شما کمک میکند که بهترین ضمانت اجرایی در قرارداد شراکت در آرایشگاه برای شما درنظر گرفته شود.
سوالات متداول
خدماتی که در آرایشگاههای زنانه ارائه می شوند، باید از کجا مجوز دریافت کنند؟
برای تاسیس آرایشگاه زنانه، باید پروانه کسب را از اتحادیههای آرایشگری دریافت کنید. پس از آن به ازای تمام خدماتی که در سالن قرار است ارائه دهید، مدرکی معتبر و تاییدشده از سازمان فنی و حرفهای داشته باشید.
عوارض عدم امضای قرارداد با پرسنل درصدی چیست؟
اگر مدیران آرایشگاهها با پرسنل درصدی خود قراردادی امضا نکنند؛ در صورت شکایت پرسنل، مدیر سالن محکوم به پرداخت سنوات، عیدی و پاداش و نیز حق بیمه با احتساب جرایم خواهد شد.