تنظیم قرارداد از مشکل ترین و حساس ترین اعمال اداری است. گاهی یک واژه ساده در متن یک قرارداد می تواند حق و تکلیف زیادی را ایجاد کند یا میزان تعهدات طرفین را به حد زیادی کم و زیاد نماید. لذا چنانچه می خواهید در قراردادهای خود با شکست و یا ضرر مواجه نشوید و به تمامی اهداف مد نظر خود از انعقاد یک قرارداد برسید حتما با یک وکیل متخصص امورقرارداد مشورت نمایید. موسسه اداری مبنا مشاور با پیش بینی دپارتمان قرارداد، آماده ارائه مشاوره اداری و تنظیم قرارداد برای شما می باشد.
تنظیم قرارداد
مشاوره قرارداد
قراردادهای پیمانکاری
دعاوی ناشی از قراردادها
در این جا به ذکر برخی نکات فنی و اداری مهم در تنظیم قراردادها که البته در تخصص وکیل قراردادها است به طور اجمال اشاره ای می شود:
عنوان قرارداد
در ابتدا باید عنوان قرارداد مشخص باشد چرا که هر عنوان خاص برای قرارداد ارکان و قوانین خاص خود را دارد. پس اگر به یک وکیل اداره کار متخصص در امور قراردادها مراجعه کنید با توجه به هدفی که طرفین از تنظیم قرارداد دارند و با توجه به شرایط موجود عنوان مناسب را برای قرارداد انتخاب می کند .
متن قرارداد
مشخصات طرفین قرارداد به همراه آدرس و شماره تلفن اگر به وکالت یا نمایندگی قرارداد تنظیم می کنند حتما در قرارداد قید شود .
مبلغ قرارداد به طور واضح و روشن و بدون ابهام ذکر شود .
شروط ضمن عقد به شکل دقیق و روشن تنظیم شود زیرا شروط ضمن عقد بخش مهمی از قرارداد است که می توان در آن مانورهای بسیاری داد تا تضمینات مناسب جهت اجرای قرارداد را پیش بینی کرد و همین طور شرایطی را که با وقوع آن ها، طرفین اختیار فسخ قرارداد را پیدا می کنند. اگر چکی بابت ضمانت به طرف مقابل می دهید تنها به خط زدن حواله کرد اکتفا نکنید و هم در خود قرارداد و هم در خود چک قید کنید غیرقابل انتقال به شخص ثالث.
بهتر است مواعد کاملا واضح و مشخص باشد یعنی بهتر است به جای این که گفته شود یک ماه پس از فلان تاریخ، دقیقا محدوده شروع و پایان مهلت مورد نظر مشخص شود تا در هنگام تفسیر قرارداد مشکلی پیش نیاید .
نکته: عبارت یک ماه در قراردادها به معنی ۳۰ روز می باشد .
موسسه مبنا مشاور با بهره گیری از مشاوران اداری و وکلای متخصص و با تجربه خدمات اداری ویژه خود را در قالب ارائه ی مشاوره اداری و قبول وکالت ، در خصوص تنظیم عقود و قراردادها و دعاوی ناشی از قرارداد ، به شرح ذیل ارائه می نماید:
مشاوره اداری در تنظیم ، تفسیر و پشتیبانی انعقاد کلیه قراردادها توسط تیم وکیل اداره کار مجرب در مذاکرات قراردادی و انعقاد قرارداد
پشتیبانی اجرای قراردادهای مستمر
مشاوره اداری و همچنین طرح و دفاع از کلیه دعاوی راجع به قراردادهای مربوط به مشارکت مدنی یا هر نوع قرارداد حاوی تعهد
مشاوره اداری در زمینه تفسیر و توصیف قراردادها
قبول و اجرای داوری در قراردادها داخلی و بین الملل
مشاوره اداری در زمینه انعقاد کلیه قرارداد های عمومی و خصوصی ، و قرارداد های بین المللی
ابطال سند ، ابطال قرارداد ، فسخ قرارداد
و سایر دعاوی و مسایل مربوط به قراردادها
مشاوره اداری امور قراردادها
نمونه قراردادها
نمونه: «قرارداد بیع قطعی منقول»
فروشنده
فرزند…………… دارای شماره شناسنامه ……. ساکن……… صادره از …………………… متولد……………… خریدار……………. فرزند… . . . . . …… دارای شماره شناسنامه. صادر از ………………… متولد …………… ساکن……..مورد معامله: تمامت شش دانگ یک دستگاه اتومبیل سواری از نوع……. مدل …………. دارای شماره شاسی…………… و شماره موتور……………. و به شماره شهربانی……………………………… با تمامی متعلقات و منصوبات منصوبه و غیر منصوبه در آن بدون استثناء ابتیاعی فروشنده به موجب سند قطعی شماره ………………. مورخ // ۱۳ دفتر خانه شماره ……………. شهرستان….. که دارای دفترچه مالکیت شماره ……………… صادره از اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان……….. می باشد.
قیمت: مبلغ ………………. ریال رایج که تماما و نقدأ تسلیم فروشنده گردیده با قراره.کافه خیارات خصوصا خیار غبن هر چند فاحش از متبابعین اسقاط گردیده و به اظهار صیغه مبایعه قطعیه جاری گردیده و خریدار با رویت مورد معامله و وقوف کامل از مشخصات و احراز کمیت و کیفیت آن، قبول و اقرار تصرف مورد معامله نمود.
تذکاریه: ۱۔ مالیات نقل و انتقال به موجب فیش شماره ………….. به بانک … شعبه… تأدیه شده و گواهی عدم تخلف شماره….. رویت گردیده و مفاصای عوارض به موجب فیش شماره………….. ملاحظه و کلیه اوراق و مدارک تحویل خریدار شده است.
۲- بخشنامه شماره ۱۰/۱۳۰ – ۵۸/۱/۱۴ ثبت کل به خریدار تذکر داده شده است ولی مع الوصف مسئول شناسائی فروشنده گردیده .
۳- فروشنده ضمنالعقد خارج لازم متعهد به جبران غرامات وارده بر خریدار علاوه بر رد ثمن معامله در صورت کشف فساد در مورد معامله از تاریخ زیر به مدت ۱۰ سال شمسی گردید. قرارداد شرکتی یکی ازقراردادهایی است که برای استخدام افراد بسته می شود. این قرادادها تحت عنوان قرارداد شرکتی است در این مقاله می خواهیم از دید اداری آن را مورد بررسی قرار دهیم .
همانطور که می دانید قراردادهایی که توسط کارفرما منعقد می شود به چندبن نوع طبقه بندی شده اند که شامل استخدام دولتی و شرکتی می شود. در قراردادهای شرکتی مسائل گوناگونی از جمله نوع بیمه بازنشستگی و دیگر مزایا آورده شده است.
تنظیم قرارداد شرکتی
تنظیم این نوع قرارداد در جهت دادن جنبه اداری به آن می باشد . قرارداد شرکتی باید تابع سیستم وقوانین وزارت کار باشد و کلیه مصوبات این وزارت در آن رعایت شود. قوانینی که توسط وزارت کار تصویب می شود باید در مفاد قرارداد آورده شود. استخدام شامل قرارداد دائم،موقت و قرارداد در بازه زمانی خاص می باشد. قراردادهایی که شرکتی محسوب می شوند همچنینی می توانند شامل کارهای آزمایشی و کارآموزی باشند. کلیه قراردادهایی که ذکر شد جنبه اداری خود را خواهند داشت.
انواع قراردادهای شرکتی
در اینجا به توضیح چند نوع از قراردادهای شرکتی که گفته شد می پردازیم .
قرارداد استخدام تحت عنوان کار دائم
در این نوع قرارداد شرکتی اشاره ای به پایان زمان کار نشده است و فسخ شدن این قراردادها شرایط خاص خود را دارد. مانند فوت کارمند،آسیب جسمانی به کارمند که شامل از کارافتادگی باشد،بازنشسته شدن،استعفا و موارد انضباطی.
قرارداد تحت عنوان کار موقت
همانطور که از نام آن روشن است این نوع قرار داد در زمانی که به توافق رسیده است به پایان خواهد رسید. اما این نکته را باید مدنظر قرار داد این است که اینگونه قرارداد در صورت تمدید شدن حتی چند بارنمی تواند به عنوان قرارداد دائم تلقی شود.فسخ این نوع قرارداد شرکتی نیز باید بر اساس توافق دوطرف باشد.
نیاز جامعه به مشاور قراردادها
تنظیم قرارداد و تعبیر و تفسیر مفاد قرارداد در مقام اجراء و بروز اختلاف، امری کاملاً تخصصی بوده واساساً کارشناسان مجرّب ادار ه کار متخصصین این حوزه می باشند.
اشخاص و مدیران موفق برای امنیت کسب و کار و داشتن آرامش خاطر و کاهش هزینه های خود سعی می کنند که برای مدیریت کلیه فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی خود از حضور و خدمات اداری مشاور قراردادهااستفاده نموده و میزان خطرپذیری حوزه فعالیتهای خود را به حداقل برسانند.
تعدد نوع فعالیتهای تجاری از یک طرف و کثرت وکلای اداره کار از طرف دیگر باعث شده است که اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه در انتخاب مشاور متخصص و امین با چالش های مختلف فکری و مالی مواجه گردند.
لزوم استفاده از مشاور قراردادها
در جامعه کنونی حتی انتخاب افراد امین برای انجام امورات زندگی و کسب و کار کفایت نکرده و دسترسی سریع و کم هزینه به آنها نیز بر نیازمندی های افراد جامعه و فعالان اقتصادی افزوده شده است.
مبنا مشاور با آگاهی از اهمیت تنظیم و مشاوره تخصصی در حوزه قراردادها و با درک صحیح از نیازهای روز جامعه تلاش می نماید تا با همکاری افراد متخصص و امین و آشنا به مسائل تخصصی قراردادها، باکیفیت ترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن و در محل کار یا زندگی شما به صورت مشاوره آنلاین یا مشاوره حضوری و با کمترین هزینه ارائه نماید.
در موارد بسیاری، در اواسط فعالیت کاریتان از میزان سودی که کسب میکنید، راضی نبودهاید و به دنبال بهبود بخشی از کسب و کارتان مثل نیروی انسانی بودهاید. یک مشاور مستقل میتواند راه حل بسیارخوب و کارآمدی برای گرفتن یک مشاوره با ارزش باشد. اما اگر شما از آن دسته کارفرماها و شاغلینی باشید که حتی برای گرفتن مشاوره هم حرفهای عمل میکنید و اولین قدم را با بستن یک قرارداد مشاوره برمیدارید.
فراموش نکنید که با توجه به نوع تجارت و کسبوکار شما، ممکن است نیاز شما به خدمات مشاوره متفاوت باشد. به همین خاطر قرارداد خدمات مشاوره باید پاسخگوی جامع نیازهای کسبوکار شما باشد.
ادامه مطلب را با همراه باشید تا ببینیم این قرارداد مشاوره چگونه تنظیم میشود و بهطور کلی مشاوره در چه زمینههایی به کار شما و موفقیتتان میآید؟
مزایای استخدام مشاور برای یک سازمانها و کسبوکارها
مشاور به ارزیابی نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما میپردازد و به بهبود عملکرد و نام تجاری شما کمک می کند. آنها معمولاً تجربه خاصی در برخی از حوزهها از جمله منابع انسانی، ایجاد ارزش، روابط بامشتری، بازاریابی، کاهش ریسک، فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار دارند. به طور کلی ۴ مزیت اصلی برای استفاده از مشاور وجود دارد:
چشم انداز بیرونی و تجزیه و تحلیل:
در شرایطی که شما مایل به بهبود بخشی از کسب و کار خودتان هستید، یک نظر مستقل از بیرون می تواند سازنده و حیاتی باشد. مشاور میتواند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند.
دانش تخصصی:
یک مشاور میتواند در یک موضوع مشکل ساز، بینش عمیقتری به شما بدهد.
صرفه جویی در هزینه:
شما به عنوان یک کارفرما، وظایفی در قبال کارمندانتان دارید از جمله حق بیمه و دیگر مزایای شغلی. امااین موضوع برای یک مشاور صدق نمیکند.
انعطاف پذیری:
مدت زمان کار با یک مشاور معمولاً برای یک دوره ثابت است و پس از پایان قرارداد تعهدات طولانیمدت وجود ندارد.دانلود قرارداد مشاوره کمک میکند از مزایای داشتن مشاور برخوردار شوید و ارتباط خود را در چارچوب قانونی پیش ببرید.
با انواع مشاوره در زمینههای مختلف کسب وکار آشنا شوید!
مشاوره میتواند در تمامی امور کاری و تجاری و موارد قانونی زندگی افراد به کار آید. البته به دلیل تخصصی شدن امور، مشاوره نیز ممکن است به تناسب تفاوت امور و مسائل، تخصصی شود و هر مشاوری در زمینه خاصی که تبحر لازم را دارد، به مشاوره بپردازد. ما شما را با مهمترین حوزههای مشاوره آشنا میکنیم.
مشاور کسبوکار
شاید از خودتان بپرسید که یک مشاور کسب و کار چه کمکی میتواند به شرکتهای کوچک کند؟ آیا فقط استارتاپهای بزرگ به مشاور نیاز دارند؟ در هر کسب و کاری یک سری مشکلات وجود دارند که به صورت خواسته یا ناخواسته مانع تحقق اهداف شرکتها میشوند. گاهی صاحبان شرکتها از این مشکلات آگاهند و گاهی خیر. اما نکته مهم در استخدام مشاور این است که با کمک او میتوانید مشکلات مبهم در استارتاپ را شناسایی کرده و برای آن به دنبال راه حلهای موثر و قطعی باشید. کمک گرفتن ازمشاوره کسب و کار یعنی بهرهمندی از دانش تخصصی با هزینهای مقرون به صرفه.
مشاور کسب و کار یک متخصص خارجی است که او برای حل مشکلات داخلی استارتاپتان استخدام میکنید. همینطور یک مشاور خوب؛ منبعی عالی از دانش، مهارت و تجربه است که فرآیندها و وضعیت کسب و کارها را بهبود میبخشد.
برخلاف کارمندان داخلی شرکت، مشاوران اغلب به صورت مستقل و پروژهای یا دورکاری فعالیت میکنند. البته ممکن است برخی از آنها به صورت گروهی فعالیت کنند (تیم خودشان را دارند) که در این صورت شامل یک مدیر پروژه و دو تحلیلگر هستند. برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده و صرفه جویی در زمان و هزینه استخدام مشاور کسب و کار، بهتر است در ابتدای همکاریتان قرارداد مشاوره کسب و کار تنظیم کنید. این مشاوره میتواند مشاوره کسب و کار در زمینه بازاریابی، توسعه فروش، گسترش تجارت یا حتی پیشرفت در اجرای ایدهها باشد. به این ترتیب میتوان فرآیندها را در قرارداد مشاوره کسب و کار به سه بخش اصلی تقسیم کرد:
تعیین اولویتهای اولیه کاری، پارامترها و مسئولیتهای مورد توافقین طرفین قرارداد
کشف مشکلات احتمالی در کسب و کار، تحقیق و ارائه راه حلهای نهایی و موثر که باعث تکمیل پروژه شود.
همکاریهای بیشتر که با توافق مشاور کسب و کار میتواند شامل فاز اجرایی توصیهها و راهنماییهای مراحل قبل باشد.
مشاوره مدیریت در کسبوکار
مشاوره مدیریت یکی از انواع مشاورههای پرکاربرد در زمینه کسبوکارها است. حتما تا به حال شنیدهایدکه برای انجام و یا شروع هر کاری باید مشورت کرد. بدون شک استفاده از تجربیات و تخصص دیگران برای ما در هر کاری بسیار مفید خواهد بود، حتّی اگر در آن کار تجربه و مهارت داشته باشیم. به عبارت دیگربهترین راه استفاده از دانستههای ارزشمند دیگران در هر زمینهای، گرفتن مشورت است.
وقتی مدیر یک پروژه، کارخانه، شرکت تجاری و یا هر سازمانی هستیم، باید از صاحبان مهارت در زمینة مورد نظر کمک بگیریم تا به موفقیت لازم دست پیدا کنیم.
در حقیقت مشاور مدیریت به شرکت یا سازمان مورد نظر کمک میکنند تا مسائل خود را حل کنند و برای انجام اهداف خود روشهای بهتری را به کار بگیرند. روشهای پیشنهادی مشاوران یقینا پیش از این در موقعیّتی مشابه و حتی در سطوح بینالمللی استفاده شده است و به نتیجه مطلوب رسیدهاند. در یک کسب و کار موفق حتّی اگر دچار بحران هم نباشد، مهم است که از یک مشاور کاردان برای بهبود وضعیت کار استفاده کنیم.
مشاور حسابداری مالیاتی
در عصر دیجیتال، دو ویژگی استقلال و دسترسیپذیری در حال تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ وجودی استارتاپها هستند. هر روزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و اینترنتی رشد میکنند و بر تعداد مشاغل دورکاری و صاحبان خدمات آنلاین اضافه میشود. به همین جهت برخی از باورهای سنتی در مورد وجود مشاور مالی شخصی در کسب و کارها به چالش کشیده شده است. شاید شما هم تصور کنید که کسب و کارهای کوچک دیگر نیازی به مشاور حسابداری مالیاتی ندارند.
اثربخشی مشاور حسابداری مالیاتی در کسب و کار رابطه مستقیمی با تیم داخلی آن دارد. چون اگربخشهای داخلی یک شرکت یا استارتاپ کارهایشان را به درستی انجام ندهند، وجود متخصص و مشاورمالیاتی شرکت تنها اوضاع را پیچیدهتر میکند. با این حال تمامی کسب و کارهایی که در حال رشد وتوسه سریع هستند به یک مشاور مالی شخصی نیاز دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای حضور مشاور حسابداری مالیاتی در کسب و کارها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
برخی از استدلالها و مزایای وجود مشاور حسابداری و مالی شخصی در کسب و کارهای کوچک را معرفی میکنیم؛ تا بتوانید با دیدی بازتر در مورد تاثیرگذاری یا عدم نیاز به مشاور مالیاتی در کسب و کارتان تصمیم بگیرید:
گرفتن مشورت تخصصی
مشاور مالی یک مربی ارزشمند است
صرفهجویی در زمان و هزینهها
تمرکز بیشتر روی هدف اصلی کسب و کار
فرصتی برای تغییر
مشاور حسابداری مالیاتی؛ نگهبان سرمایه است
مشاور مالیاتی شرکت فقط برای رسیدگی به پول و سرمایه نیست!
مشاور بازاریابی و فروش
مشاور بازاریابی روی روشهای بازاریابی و اطلاعات مربوط به کسب و کار تحقیق میکند. در عین حال رویکردهای موفقیت آمیز در تبلیغات، ارائه برند و مارک تجاری، کانالها و رسانههای مناسب تبلیغات وسایر اطلاعات را جمع آوری کرده و استراتژیهای بازاریابی برای محصولات و خدمات مختلف را مشخص میکند. از سایر ویژگیها و وظایف مشاور بازاریابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مشاور میتواند به صورت مستقل و پاره وقت یا بخشی از کارمندان شرکت (به صورت مستمر) فعالیت کند و اطلاعات لازم برای بازاریابی را به کسب و کارها ارائه نماید.
اطلاعاتی مرتبط با بازار کسب و کار، رویکردها، نتایج فروش و همینطور محصولات و خدمات کسب و کار را جستجو میکند.
جزئیات محصولات یا خدمات پیشنهادی رقبا، سهم بازار، نحوه قیمت گذاری و روشهای تبلیغات را تجزیه و تحلیل میکند.
متناسب با اطلاعات بدست آمده در تحقیقاتش گزارشهای مفصل و کاملی را برای ایجاد راهبردهای بازاریابی تهیه کرده و سپس بر همین اساس استراتژیهای بازاریابی را تدوین میکند.
مشاور بازاریابی متناسب با اهداف فروش مورد نظر در کسب و کار، روشهای خاص بازاریابی و هزینههای آن را تعیین کرده و به کسب و کارها کمک میکند تا بر اساس میزان بودجه خود روشهای معرفی و فرصتهای تبلیغاتی موثری را انتخاب کنند.
مشاور بازاریابی به کسب و کارها کمک میکند تا با ارائه محصولات و خدمات جدید سهم محصول یا خدمات خود را در بازارهای جدید افزایش دهند.
فروش و بازخوردهای کسب و کار را ردیابی کرده و در صورت نیاز استراتژیهای بازاریابی را تنظیم میکند. همچنین به مدیران شرکت کمک میکند تا برند خود را به صورت متمرکز برای هر محصول یا خدمات به بازار معرفی کنند.
با توجه به نکاتی که گفته شد وظایف مشاور بازاریابی و فروش برای کسب و کارها ارزشمند هستند زیرا؛ به تعیین استراتژیهای کوتاه مدت، بلند مدت و اهداف شرکت کمک میکنند. همینطور رقبا و بازارها را بررسی و تحلیل کرده و تکنیکهای جدیدی برای فروش، تبلیغات و عرضه محصولات و خدمات ارائه مینمایند. ولی تمامی این موارد تا زمانی که به صورت روشن و عینی روی قرارداد مشاوره درج نشوند، فاقد ارزش قانونی و اداری هستند.
مشاور روانشناسی
امروزه به دنیای تجارت و کسبوکارها اصول تازهای راه یافته است که لزوماً از جنس اصول اقتصادی و تجاری نیستند. به بیان دیگر اکنون تجارت، علمی است که از علوم مختلف برای افزایش سود و توسعه مالی استفاده میکند. در این میان علم روانشناسی به دلیل آموزههای راهگشای خود نقش مهمی را ایفا میکند. تا حدی که بسیاری از شرکتهای کوچک و بزرگ جهان در کنار مشاوران مالی و حقوقی به استخدام مشاوران روانشناسی که به مشاوران صنعتی و سازمانی معروف هستند، روی آوردهاند.شاید در نگاه اول لزوم وجود قرارداد مشاوره روانشناسی در کنار کسبوکار شما عجیب جلوه کند اما در فضای تجارت نوین، روانشناسی علمی است همردیف علم اقتصاد که برای کسبوکار شما ضروری است.
نمونههای متعددی را میتوان از تاثیر روانشناسی بر رشد و توسعه کسبوکارها نام برد. روانشناسی درزمینههای مختلفی مانند مذاکرات کاری و تجاری، ارتباط با کارمندان، استخدام نیروی انسانی، بازاریابی، تبلیغات و فروش و… میتواند به کسبوکار شما کمک کند. در ادامه به برخی از کاربردهای یک مشاور روانشناسی در کسبوکار شما اشاره میکنیم:
مذاکره و بازاریابی
افزایش بهرهوری در محیط کار
امور استخدام و بکارگیری منابع انسانی
طراحی فضای وبسایت و اپلیکیشن
نحوه طراحی، تبلیغات و قیمتگذاری
مشاور جذب سرمایهگذار
یکی از مهمترین موارد در مورد کسب و کارها فرآیند اداری و چگونگی سرمایهگذاری درکسبوکارهاست. در راهاندازی هر کسب و کاری از پرورش ایدهها تا ادامه کسب و کار پر چالشترین مسائل، مسائل اداری موجود در راهاندازی کسب و کارها و تامین سرمایه آنها است. سرمایه گذاری در کسب و کارها از جمله سرمایهگذاریهای جدید و شایع است. شرایط این نوع از سرمایه گذاری توافقی و در رابطه قراردادی میان طرفین مشخص میگردد. همانطور که میدانید شما در جایگاه یک کارآفرین غالبا آنچه در دسترس دارید ایدههای خلاقانه و بکرتان است؛ اما هر اندازه که ایدههای خاص و متفاوت هم داشته باشید برای هر چه مستحکمتر کردن بنای کسب و کار خود به سرمایه و سرمایه گذارنیز نیاز دارید.
زمان مناسب برای ورود سرمایه گذار و جذب سرمایه زمانی است که با رفع چالشها و دغدغههای اولیه کسب و کارتان، کسب و کار شما در مرحله حضور در بازار کار و سنجش نیاز فعلی بازار موجود باشد. امابهرهمندی از حضور یک مشاور جذب سرمایهگذار به کمک چه افرادی می آید؟ باید بگوییم که جذب سرمایهگذار به این افراد کمک میکند:
افرادی که تمایل دارند سرمایه خود را در حوزه ای سود آور و مهم سرمایه گذاری کنند.
افرادی که برای راه اندازی و رونق کسب و کار خود فاقد سرمایه های اولیه و لازم هستند.
بنیان گذاران استارتاپ هایی که به دنبال جذب سرمایهگذار هستند.
مشاور اداری کسبوکارهای اینترنتی
راهاندازی یک کسب و کار در خارج از فضای اینترنت از زمان آغاز آن تا زمان رسیدن به اهداف و درآمدزایی مسیر طولانیای برای طی کردن دارد. جذب سرمایه، همکاری با افراد متخصص و غیر متخصص، اجاره یا خرید مکانی برای کسب و کار، کارهای اداری مختلف برای دریافت پروانه ها و تاییدیه های مورد نیاز و غیره از جمله اقداماتیست که فرد در مسیر راه اندازی کسب و کار با آن ها مواجه خواهد شد. به همین دلیل معمولا این افراد برای تسهیل و تسریع فعالیتهایشان به یک مشاور اداری نیاز پیدا میکنند تا اقدامات سنجیده تری انجام داده و در نوشتن قراردادها، کسب پروانهها و کارهای اداری به مشکل برنخورند وبهخوبی از مزایای مشاوره اداری کسب و کارهای اینترنتی باخبر شدهاند.
مشاوره اداری کسب و کارهای اینترنتی میتواند در زمینههای مختلفی به شما کمک کند مانند تکمیل پرونده شما و کسب مجوز از اتحادیه، انعقاد قرارداد با کارمندان و کسانی که برای شما کار میکنند،مدیریت مالی فروشگاه، پیگیری شکایات یا درخواست ها، برآورد هزینهها و واریز حقوق کارمندان، جذب سرمایه در صورت نیاز و غیره.
مشاور سئو
اگر با کسبوکارهای آنلاین آشنا باشید، احتمالاً اصطلاح سئو را شنیدهاید. سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به معنای بهینهسازی وبسایت برای یافتن جایگاه بالاتر در نتایج موتور جستوجوی گوگل است. برای کسبوکارهای آنلاین، بسیار اهمیت دارد که در نتایج جستوجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشند و در صفحه اول نتایج، بتوانند خودشان را ظاهر کنند تا از این طریق خدمات خود را به افراد بیشتری ارائه کنند و کسبوکار خود را توسعه دهند. این موضوع، کسبوکارها را وادار میکند تا هرچه بیشتر به سئوی وبسایت خود توجه کنند و برای بهبود آن اقداماتی انجام دهند. یکی از روشهای بهبود سئو، استفاده از مشاور سئو باتجربه در کسبوکارها است.
نکته مهمی که درباره موضوع سئو وجود دارد این است که دستیابی به سئوی بالا نیازمند دانستن تکنیک ها و روشهای خاصی است که تنها از عهده متخصصین حوزه سئو و هوش مصنوعی برمیآید.
مشاور سئو میتواند در هر مرحله از کسبوکار شما تاثیر مهمی داشته باشد. برخی کسبوکارها حتی پیش از راهاندازی تجارت خود در مراحل آغازین مانند انتخاب نام دامنه وبسایت از تخصص مشاور سئواستفاده میکنند تا کسبوکار اینترنتی خود را هرچه سریعتر به نتایج اولیه جستوجوی گوگل برسانند.
به طور کلی، مشاور سئو ابتدا با اشراف کامل به خدمات کسبوکار شما و شناخت دقیق مخاطبان ورقیبان، جایگاه واقعی تجارت شما را میسنجد. در ادامه باید به مشاور سئو اهداف کسبوکار خود راواضح و روشن بیان کنید تا او در مسیر کسب آن هدف گام بردارد. سپس وی با دانشی که از معیارهای گوگل دارد، مطالب وبسایت شما را بازبینی میکند تا آن را از هر لحاظ بهینه کند. مثلاً ممکن است مشاور سئو عناوین مطالب، تصاویر آنها و کلمات کلیدی هر مطلب را اصلاح کند و یا دستهبندیهای موضوعی جدیدی را بر محتوای سایت شما اعمال کند و توصیههایی برای تولید محتوای جدید وبسایت شما ارائه دهد.
مشاور دیجیتال مارکتینگ
امروزه با رشد ابزارهای اینترنتی و توسعه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی مردم، اهمیت بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست. تفاوتی ندارد صاحب کسبوکار کوچک یا بزرگی باشید، اهمیت جذب مشتری و گسترش بازار برای رونق تجارت، موضوعی است که احتمالا به بزرگترین دغدغه شغلی شما تبدیل شده است.
به همین دلیل افرادی وجود دارند که به آنها مشاور دیجیتال مارکتینگ گفته میشود. این افراد با داشتن دانش و اطلاعات بروز از حوزه تبلیغات انیترنتی و تسلط به ابزارهایی مانند سئو و گوگل ادورز، میتوانندکسبوکار شما را در مسیر درست بازاریابی هدایت کنند و فواید دیجیتال مارکتینگ را به تجارت شما هدیه کنند.
مشاور دیجیتال مارکتینگ میتواند با بررسی روشهای تبلیغاتی شما، آنها را تا حد ممکن کارآمد کند. او با برنامهریزیهای تخصص خود در مقاطع زمانی مختلف میتواند ابزارهای دیجیتال مختلفی را به کار بگیرد تاکسبوکار شما به سوی برند شدن و رونق حداکثری پیش برود.
به نظر میرسد با توجه به شیوه کاری دیجیتال مارکتینگ، استفاده از دانلود نمونه قرارداد مشاوره اقدام مناسبی برای شروع همکاری با این متخصصین باشد.
مشاور توسعه کسبوکار
منظور از توسعه کسبوکار عبارت است از مجموعهای از ایدهها، ابتکارات و فعالیتهایی که به منظور افزایش بازدهی یک کسب و کار بکار گرفته میشود. این موضوع شامل مواردی از جمله افزایش درآمد، گسترش، رشد سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و همچنین اتخاذ تصمیم پیرامون راهبردهای مربوط به کسب و کار است.
علاوه بر این توسعه کسب و کار نیازمند انجام مراحلی برای ایجاد و اجرای فرصتهای رشد در درون و میان سازمانها است. این مسئله را میتوان به عنوان زیر مجموعهای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی در نظر گرفت. همچنین توسعه کسب و کار ممکن است هم معنای هر فعالیت صورت گرفته توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیرانتفاعی یا انتفاعی باشد که با قصد توسعه “تجارت” به هر صورتی انجام میگیرد. در این راستا همانطور که بیان شد بهتر است که فعالیتهای مربوط به توسعه کسب و کار توسط یک مشاور توسعه کسب و کار صورت گیرد که این موضوع ممکن است در داخل یا خارج انجام شود و این امر تحت عنوان قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار صورت گیرد.
مشاور فناوری اطلاعات
اگر شرکت یا مجموعهای خواستار استفاده از سیستمهای حوزه آی تی باشد، حضور یک مشاور آی تی در آن شرکت ضروری است. این فرد از ابتدای کار یعنی شناخت نیازهای شرکت و نصب سیستمها تا زمان آموزش آنها به کارمندان و در صورت نقص سیستم، برطرف کردن مشکلات و بهبود سیستمها در کنار شرکت خواهد بود.
مشاور آی تی شخصی است که در زمینه فناوری اطلاعات تحصیل و تجربه دارد و فعالیت عمده او همکاری با شرکتها در حوزه فناوری اطلاعات است. این رشته، فعالیت نوینی است که به تازگی رشد کرده و همانطور که دیدید موضوعات گسترده ای را در بر میگیرد.
برای مثال اگر خدمات شما به عنوان مشاور آی تی شامل راه اندازی و برنامه نویسی یک نرم افزار کامل باشد باید مشخص کنید که چه کاری جزو خدمات شما محسوب نمیشود. ذکر جزئیات تا جایی که امکان دارد و شرح همه وظایف و برنامه زمانی ملاقات و همکاری با کارفرما هم به شما کمک میکند که باوظایفی که دارید کاملا آشنا باشید هم کارفرما از خدماتی که قرار است دریافت کند و زمانهای ملاقات و جزئیات دیگر مطلع میشود.
مشاور امور مالی سرمایهگذاری
طی سالیان گذشته در کشور ایران، دولت و بازار پول منابع اصلی تأمین مالی شرکتها و پروژههای سرمایهگذاری بودهاند. در حال حاضر به واسطه رشد و توسعه بازار سرمایه و همچنین کمرنگ شدن تدریجی نقش دولت در امور سرمایهگذاری و تامین مالی پروژهها به واسطه اجرای سیاستهای خصوصیسازی، بحث تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و همچنین جذب سرمایه گذار خصوصی بیش از پیش مطرح میباشد. به منظور مشاوره جهت جذب سرمایهگذار به خصوص سرمایهگذار خارجی،شرکتهایی وجود دارند که ضمن مطالعه و تسلط بر اصول اجرایی ساختارهای تأمین مالی در بازارسرمایه ایران و همچنین مبادی بینالمللی، در قالب بخشی از خدمات مشاوره سرمایهگذاری، نسبت به ارائه خدمات مشاوره تأمین مالی اقدام مینماید.
شرح خدمات مشاوره در اینگونه شرکتها و در قالب قرارداد مشاوره امور مالی جهت جذب سرمایهگذار عبارت است از:
تدوین و بازنگری مدلهای مالی، طرحهای تجاری و گزارشهای توجیهی
بررسی و ارزیابی روشهای مختلف تأمین مالی
طراحی و پیشنهاد ساختار سرمایه بهینه
مشاوره و همکاری در انعقاد قراردادهای تأمین مالی
مشاوره و همکاری در تدوین قراردادهای مشارکت با سرمایهگذاران داخلی و خارجی
مشاوره و همکاری در تأمین و ارائه پیش نیازهای مورد درخواست تأمینکنندگان مالی
بررسی و ارزیابی ریسکهای مرتبط با اجرا و تأمین مالی پروژه و پیشنهاد روشهای مدیریت و کاهش ریسکها
قرارداد مشاور امور مالی و سرمایهگذاری به کمک متخصصان و کارشناسان تنظیم کنید تا از مزایای آن بهرمند شوید. برای این منظور میتوانید درخواست تنظیم قرارداد آنلاین را ثبت کنید تا این قرارداد مختص به شما و کسبوکارتان تنظیم شود.
مشاور سرمایهگذاری در بورس
سرمایهگذاری در ایران برای حفظ ارزش پول برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه به دلیل تورم بالا و عدم ثبات در اقتصاد کشور باید گزینه مناسبی برای سرمایهگذاری پیدا کنیم تا از بیارزش شدن پولمان در درجه اول جلوگیری نماییم. یکی از سرمایهگذاریها، سرمایهگذاری در بورس است که خود نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه میباشد. راه حلی منطقی این است که برای شروع کار در بورس حتما از مشاور سرمایهگذاری در بورس کمک بگیرید تا با آگاهی نسبی و کافی در این زمینه شروع کنید.
مشاور سرمایهگذاری در بورس ، خدمات خود را بر اساس دو رویکرد اصلی تحلیل در بازار بورس شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به سرمایهگذاران ارائه میکنند. در بخش تحلیل بنیادی ارزش داراییهای شرکت را با در نظر گرفتن عناصر تاثیرگذار بر آنها شامل مدیریت شرکتها، تغییرات شرایط اقتصادی وغیره محاسبه و ارزیابی میکنند. در بخش تحلیل تکنیکال با استفاده از ابزار نمودارها و دادههایی نظیر قیمت سهام و تغییرات آن، حجم معاملات وغیره قیمت آینده سهم پیش بینی میشود.
مشاورین علاوه بر ارائه مشاوره و تحلیل بر مبنای دیتای واقعی و علمی، یکی دیگر از امکانات مشاوران سرمایه گذاری، تحلیل روانی رفتار بازار است. تحلیلگران بر اساس دانش، تجربه و تخصص خود در بازارمیتوانند دیدگاه مناسب و صحیحی در خصوص روانشناسی بازار بورس ارائه دهند.
همچنین آنها موظفند که به موارد ذیل توجه نمایند:
توصیه به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار
اظهارنظر راجع به روند قیمت، عرضه و تقاضای اوراق بهادار در آینده
اظهارنظر راجع به ارزش (قیمتگذاری) اوراق بهادار
مشاوره در زمینه مدیریت ریسک
مشاوره در زمینه ادغام، تملک، تغییر و تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکتها
مشاوره در زمینه طراحی و تشکیل نهادهای مالی
پذیرش سمت در صندوقهای سرمایهگذاری به استثنای سمت مدیریت
برگزاری دورههای آموزشی تخصصی بازار سرمایه
مشاور تجاری
تجارت یکی از راههای کسب درآمد است که معمولاً حوزهٔ واردات و صادرات کالا را در برمیگیرد. این حوزه با قوانین و مقررات مختلف داخلی و بینالمللی به یک حوزه تخصصی و پیچیدهٔ کسب سود است. بنابراین انعقاد قراردادهایی همانند قرارداد مشاوره تجاری اهمیت بسزایی دارد. ممکن است فردی که میخواهد به قصد کسب سود وارد این حوزه شود تسلط کافی به این موضوعات نداشته باشد. به همین دلیل بهترین راه، ایجاد همکاری با شخصی است که در زمینهٔ تجارت متخصص است و میتواند مشورتهای لازم را به تاجر بدهد.
اشخاصی که در زمینه تجارت، واردات و صادرات کالا، قوانین و مقررات آن و عرف موجود در این حوزه تسلط کافی دارند، مشاوران تجاری هستند. این اشخاص با مطالعهٔ قوانین و کسب تجربه در این زمینه میتوانندهمکار خوبی برای یک تاجر یا سرمایهگذار در حوزه تجارت باشند.
اولین گام شروع همکاری با یک مشاور تجاری تنظیم قرارداد مشاوره مناسب و اصولی با اوست. شما به عنوان یک تاجر برای تسهیل کار خود احتمالاً به همکاری و مشورت یک مشاور تجاری نیاز پیدا خواهید کرد و یک قرارداد مشاوره تجاری مناسب میتواند تجربهٔ خوبی را از این همکاری برای شما رقم بزند و شما را از دردسرهای ناشی از تنظیم قرارداد ناقص یا عدم تنظیم قرارداد دور کند.
مشاور فنی
تصور کنید که شما صاحب یک شرکت وارداتی هستید به عنوان یک کارفرما کارمندان مختلفی دارید مثلا کارمند منابع انسانی، متخصص بازرگانی و ترخیص کالا، کارمند بایگانی و غیره. احتمالا همه این کارمندان در زمینه مختص به خود دارای تجربه کافی هستند و کار شما به درستی پیش میرود. حالا برای پیشرفت فعالیتتان تصمیم به نصب نرم افزار مدیریتی پیشرفتهای گرفتید که فعالیتهای شرکت را تنظیم کرده و کار شما را تسریع ببخشد. بعد از خرید و نصب این نرم افزار بر روی سیستمهای کارمندان شرکت، نیاز دارید که شخصی کار کردن با آن را به کارمندان شما آموزش بدهد. شخصی که به این نرم افزار و ساز و کارهای آن آشنایی دارد و در حوزه فعالیت شما یعنی واردات نیز مطلع است.
این شخص میتواند به کارمندان شما آموزشهای لازم در مورد نرم افزارها را بدهد و بر فعالیتهای آن ها تا یاد گرفتن و تسلط به نرمافزار نظارت کند. نیاز نیست جزو کارمندان شما باشد؛ زیرا بعد از این که کارمندان شما کار با این نرم افزار را یاد گرفتند، دیگر نیازی به حضور آن شخص در شرکت نیست. به این شخص از آن جایی که حوزه تخصصی او مسئلهای فنی از نوع نرم افزار کامپیوتری است، به طور اختصاصی مشاور فنی میگویند.
اما سوالی که پیش میآید این است که چگونه همکاری کارفرما با مشاور آغاز میشود؟ پاسخ کوتاه این سوال ” انعقاد قرارداد مشاوره فنی” است.
مشاور پروژههای عمرانی
پروژههای عمرانی به پروژههایی اطلاق میگردد که مربوط به سازندگی و آبادانی با طی مراحل مختلف ازطراحی تا اجرا است. هر پروژه عمرانی که کلید میخورد تا زمان اتمام آن، مراحل مختلف و تخصصی راپشت سر میگذارد. برای اجرای هر مرحله نیاز به فردی متخصص احساس میشود. برای مثال متخصص نقشهبرداری، مهندس عمران، مهندس برق، کارگران ماهر و ساده از جمله کسانی هستند که انجام یک پروژه عمرانی همکاری میکنند. اما یکی از مهمترین اقدامات در پروژههای عمرانی، مدیریت و برنامه ریزی درست و نظارت بر روند انجام پروژه است. هرچند کارفرما، پیمانکار و مهندسان پروژه مسئولیت پروژه را به عهده میگیرند، اما ممکن است در ایجاد زیرساختها و برنامهریزیها نیاز به کمک داشته باشند، در این مورد بهرهمندی از قرارداد مشاور پروژههای عمرانی بهترین گزینه است.
با تنظیم قرارداد مشاوره پروژههای عمرانی میتوانید مسئولیت به پایان رسیدن پروژه را بر دوش آنهابگذارید. از آن جایی که یک شرکت مشاوره متخصصان زیادی در حوزههای مختلف عمرانی در اختیار دارد قطعا میتواند کمک شایانی به هموارتر شدن مسیر پروژه کند. پس همکاری با مهندس مشاور برای نظارت بر تمام مراحل انجام پروژه مقرون به صرفه است.
برای شروع همکاری با یک مشاور، حتما قرارداد مشاوره را از قبل تنظیم کنید!
در قرارداد مشاوره که با نام قرارداد خدمات مشاوره نیز شناخته میشود، با وجود اینکه حقوق و تعهدات بین کارفرما و مشاور مشخص میشود عمدتاً شاهد اختلافات و نارضایتیهای طرفین هستیم. برای پیشگیری از این مساله تشخیص و شناسایی موضوع مورد مشاوره یک تخصص لازم الاجرا است که رضایتمندی طرفین را بالا میبرد. همچنین انتخاب چارچوب قراردادی متناسب که نحوه ارائه خدمات وتعهدات هر یک از طرفین را با جزییات لازم تبیین کند به پیشگیری از چالشها کمک میکند.
قرارداد مشاوره عنوانی ست که موضوعات وسیعی را در حیطههای مختلف میتواند در برگیرد. اما امروزه شرکتها، کسب و کارهای نوپا و هر فعالیت تجاری دیگری اغلب به منظور بهره گرفتن از مهارت و تخصص افراد به صورت ساعتی، اقدام به انعقاد قرارداد مشاوره میکنند.
مهمترین مفادی که در یک قرارداد مشاوره میآید چه مفادی است؟
برای اطمینان یافتن از ارتباط درست میان طرفین، مفاد تنظیم متن قرارداد مشاوره این موارد است:
۱- طرفین دخیل
یک قرارداد بدون مشخص شدن طرفین، قرارداد نخواهد بود. نامهای قانونی طرفین باید در ابتدای قرارداد مشاوره ای ذکر شود تا مشخص شود چه کسانی در قرارداد دخیل هستند.
۲- مشخص شدن حقوق و تعهدات طرفین
طرفین باید به یک درک متقابل از تعهدات یکدیگر برسند. وظایف هر یک چیست؟ هدف نهایی چیست؟ماهیت و دامنه فعالیتهای کسب و کار باید به طور گسترده و کامل مورد بحث قرار بگیرد و وظایف مختلفطرفین هم در قرارداد مشاوره نیز ذکر شود.
۳- محرمانه بودن و عدم افشای اطلاعات
افراد در هر کسب و کاری، مجموعهای از اطلاعاتی را دارند که برایشان بسیار مهم و حیاتی است. در یک نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار در صورتی که اطلاعات حساس یا موضوعات مربوط به مالکیت معنوی در طول کار وجود داشته باشد، باید از وجود بند جلوگیری از نقض اطلاعات محرمانه در قرارداد، اطمینان حاصل نمایید.
۴- مدت قرارداد مشاوره
زمان شروع و پایان کار مشاور باید در قرارداد ذکر شود. این بازه زمانی باید به وضوح مشخص شود.
۵- نحوه پرداخت به مشاور
همانند هر قرارداد دیگری در این نوع از قرارداد هم باید ترتیبات پرداخت را مشخص کنیم. صرف نظر از اینکه پرداخت به صورت یکجا یا به صورت اقساط باشد، نکته مهم، وجود بندی در متن قرارداد مشاوره مربوط به پرداخت حق مشاوره است.
آیا به قرارداد مشاوره بیمه تعلق میگیرد؟
به طور کلی مشاوره یعنی گرفتن راهنماییهای شفاهی یا کتبی در حوزههای مشخص. هر خدمات دیگری فراتر از سطح مشاوره از حوزه شمول این قرارداد خارج است. بیمه در قرارداد مشاوره به ارائه این خدمات تعلق میگیرد.
افرادی که خدمات خود را به صورت مشاوره در اختیار کارفرمایان قرار میدهند و در مقابل کار ارائهشده مزد دریافت میدارند، در صورت عدم شمول مقررات استخدامی دیگری میانشان، تحت پوشش قانون کارقرار میگیرد. آنها به نسبت ساعات کار از امتیارات پیشبینیشده در این قانون و مقررات تبعی از جمله سنوات خدمت و بیمه بهرهمند خواهند بود.
در قراردادهای مشاوره با اشخاص حقیقی به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی از جمله بیمه نیز تعلق میگیرد.
قرارداد مشاوره ساعتی چیست؟
در قرارداد مشاوره ساعتی، حقوق مشاور بر اساس میزان ساعت کار در شرکت تعیین و پرداخت میشود. همانگونه که گفتیم قانون کار، مزد ساعتی را تعریف کرده است که شامل مشاورینی میشود که بر اساس ساعت کار و مشاورهشان حقوق دریافت میکنند. بهعلاوه این مشاوران، مشمول حمایتهای قانونی کارگران مانند حق بیمه و پاداش میباشند.
بطور کلی مشاورانی که طبق قرارداد کار ساعتی به کار اشتغال دارند به نسبت ساعت کار از کلیه حقوق و مزایای قانون کار برخوردار میشوند.در آئیننامه اجرایی ضوابط و مزایا و مشاغل قابل شمول به نظامهای کارمزدی، مزدساعتی و کارمزدساعتی که موضوع تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون کار میباشد، مزدساعتی اینگونه تعریف شده است:
مزدساعتی مزدی است که بابت ساعاتی که وقت کارگر در اختیار کارفرماست محاسبه و پرداخت میشود. درقراردادهای مزدساعتی، نوع کار(صرف نظر از مقدار و میزان آن) و نیز ساعات کاردرروز یا هفته یا ماه مشخص میگردد.
حقوق و مزایای قرارداد مشاوره ساعتی به چه صورت است؟
مشاوره ساعتی کاری پارهوقت است و ساعات کار آن کمتر از ساعات مقرر در قانون کار است. بنابراین مزد و مزایای مشاورانی که به صورت نیمهوقت یا کمتر از ساعات قانونی تعیینشده کار میکنند به نسبت ساعات کار انجامیافته محاسبه و پرداخت میشود. مزد مشاوران ساعتی از حداقل حقوق ساعتی سال مربوطه کمتر نخواهد بود. بهعلاوه طبق قانون در نظام مزد ساعتی، کارفرما مکلف است علاوه بر مزد ثابت، مزایای رفاهی از قبیل حق مسکن، حق خوار بار و کمک عائله مندی را به نسبت ساعات کارمحاسبه و به مشاور پرداخت نماید.
قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان برای داشتن کمکخرجی و یافتن مکملی برای حقوق مستمریشان، بهصورت موقت، پارهوقت و یا مشاورهای کار میکنند. باید بگوییم که در قرارداد مشاوره ای ، عنوان قرارداد نمیتواندتغییری در ماهیت و نوع رابطه کاری ایجاد کند، پس عناوینی مانند مشاور، پیمانکار، مجری، کارپذیر، یاعناوین مشابه دیگر موجب تغییر مفاهیم کاری نخواهد شد و به کارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی تحت این عناوین برای کار مشاوره ممکن است.
علاوه بر اینکه اشتغال بصورت مشاورهای بر اساس رای وحدت رؤیه در بخش خصوصی بلامانع است. اشتغال در دستگاههای دولتی نیز بهصورت مشاورهای بر اساس تبصره قانون ممنوعیت بهکارگیری بازنشستگان برای متخصصین بازنشسته نیز با یک سوم ساعت کارکنان تمام وقت بلامانع است.
نمونه قرارداد مشاوره بازنشسته و نکات آن
به لحاظ اجرای مقررات قانون کار، بکارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی در شرکتها و واحدهای بخش خصوصی به عنوان مشاور منع قانونی ندارد. در صورت بکارگیری آنان در واحدهای مشمول قانون کار،مانند سایر کارگران شاغل در آن واحد از کلیه مزایای قانون کار از جمله افزایشهای مزدی ناشی از مصوبات شورای عالی کار و بُن کارگری نیز برخوردار خواهند شد.
مراتب بکارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی میبایست به اطلاع شعبه مربوطه برسد تا از پرداخت مستمری در این ایام خودداری گردد و ضمانت اجرای اعلام نکردن به سازمان تامین اجتماعی در صورت اشتغال این است که افراد مشمول جریمه میشوند.
در قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از مشاوره و خدمات بازنشستگان، یک سوم ساعات اداره کارمندان رسمی است. و حقوق این افراد متناسب با ساعت کاری آنها و حداکثر یک سوم کارمندان رسمی در همان شغل تعیین و پرداخت خواهد شد.
آیا در قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی بیمه هم به آنها تعلق میگیرد؟
یکی از مهمترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی ، پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش خود در دوران بازنشستگی و ارائه خدمات به آنهاست. بیمه بازنشستگی یک طرح مکمل صندوقهای بازنشستگی،تامین اجتماعی و یا حتی افرادی که فاقد هرگونه بیمه بازنشستگی میباشند هست.
پس بیمه بازنشستگان میتواند در نمونه قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی گنجانده شود.بکارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان مشاور تابع قوانین و مقررات خاصی است. کارفرمایان موظفاند از تاریخ اشتغال مجدد آنان، تاریخ شروع بهکار آنان را بهصورت کتبی به سازمان تامین اجتماعی اعلام نمایند. از آنجایی که از نظر سازمان تامین اجتماعی شخص بازنشسته پس از بکارگیری، بیمهشده است، مستمری آنان را موقتا قطع میکند.
مشاوره تخصصی تنظیم قراردادها
با تخصصی شدن حیطه وکالت اصولا هر موضوع اداری به صورت تخصصی توسط مشاور مجرب در همان حوزه دنبال میشود. در حقیقت با گسترش ارتباطات میان اشخاص و طرح مسائل و چالشهای اداری مختلف دیگر مراجعه به وکیل در مفهوم سنتی خود پاسخگوی تمام مسائل اداری نیست بلکه لازم است در هر حیطه اداری به وکیل و کارشناس اداری همان حوزه مراجعه شود.در این میان گرایش تخصصی قرارداد نویسی با توجه به نقش و اهمیت آن امروزه توسط کارشناسان این حوزه دنبال میشود.
طبق قانون مدنی منظور از عقد یا قرارداد، آن است که یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد به امری نمایند و آن امر مورد قبول آنان واقع شود. در حقیقت با تنظیم یک قرارداد تعهدات مختلفی روی دوش طرفین یک عقد قرار میگیرد و طرفین به راحتی نمی توانند از زیر بار این تعهدات شانه خالی کنند.
با گذشت زمان و پیچیده تر شدن حوزه قرارداد نویسی دیگر بساط قراردادهای شفاهی تقریبا برچیده شده است و تمام قرارداد مهم میان شرکتها و کسب و کارهای مهم به صورت کتبی و با ذکر جزئیات دقیق صورت میپذیرد.
نکات مهم در تنظیم قرارداد
عدم رعایت شرایط و تشریفات قانونی در تنظیم یک قرارداد ممکن است قرارداد شما را با ضمانت اجراهای اداری چون بطلان و عدم نفوذ قرارداد مواجه سازد. توجه داشته باشید که هر قراردادی با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر آن میتواند با قرارداد دیگر متفاوت باشد. طبیعتا آشنایی با فنون نگارش و توجه به بندهای قراردادی امری است که توسط وکلای امور تنظیم قراردادها به صورت کاملا حرفه ای دنبال میشود و شما را از صحت قرارداد حقوقی و جلوگیری از بروز هر گونه اختلاف احتمالی در آینده مطمئن خواهد ساخت.
به طور کلی هر قراردادی برای انعقاد نیازمند رعایت شرایط شکلی خاصی مانند درج عنوان قرارداد، ذکرطرفین عقد، تعیین مدت قرارداد ، تعیین مبلغ قراردادی، درج وجه التزام، درج شروط قراردادی خاص مدنظر طرفین قرارداد و… میباشد که در این خصوص مشاور امور قراردادها به سبب تجربه کاری بالا در زمینه تنظیم قراردادهای اداری میتواند راهنمای شما باشد.
مشاور امور قراردادها
مشاور امور قراردادها به وکیل یا کارشناس اداری مجرب در حیطه قرارداد نویسی و تنظیم قراردادهای اداری اطلاق میشود که حوزه کاری خود را به این امر به صورت کاملا حرفه ای اختصاص داده است.تخصص گرایی در جامعه مدرن امروزی ایجاب میکند که برای هر امر تخصصی به مشاور متخصص آن حوزه مراجعه کنیم.
در انتخاب مشاور اداری امور قراردادها توجه به مهارت و تخصص او در حیطه مسائل اداری قراردادنویسی اهمیت دارد. توجه داشته باشید که حوزه کاری وکلا شباهت بسیاری با حوزه کاری پزشکان متخصص دارد همانطور که در هنگام مواجهه با یک بیماری خاص به پزشک متخصص در همان حوزه مراجعه میکنیم در هنگام مواجهه با چالشهای اداری نیز لازم است به وکیل یا مشاور اداری متخصص در همان حیطه اداری مراجعه کنیم.
مزایای مشاوره اداری قراردادها
اگر چه عمدتا تنظیم قراردادها به خصوص قراردادهای ملکی در بنگاههای معاملاتی املاک انجام میشوداما تنظیم قرارداد در موسسات اداری از جهت آگاهی متخصصان این حوزه به امور قرارداد نویسی شما را بی نیاز از طرح دعاوی با پروسه طولانی دادرسی خواهد کرد. متاسفانه این تصور وجود دارد که تنها درهنگام مواجهه با بن بست دادرسی میتوان به وکیل و مشاور اداری مجرب مراجعه کرد در حالی که نقش مشاور اداری پیش از هر عمل اداری میتواند بسیار پر رنگ باشد و شما را از طرح دعاوی و ایجاد اختلافات احتمالی دور نگه دارد.
مراجعه به مشاور امور قراردادها از جهت استحکام روابط قراردادی و اجرای به موقع تعهدات قراردادی میتواند مفید فایده باشد.همچنین تنظیم یک قرارداد صحیح با تکیه بر دانش و اصول اداری شما را از صرف هزینه و اتلاف وقت در صورت ایجاد اختلافات قراردادی دور نگه میدارد.
در این راستا؛ تیم تخصصی مشاورین اداری امور تنظیم قراردادها در موسسه اداری ما امکان دسترسی آسان اشخاص به خدمات قراردادنویسی با تکیه بر اصول و موازین اداری را فراهم آورده است. بدین منظور و جهت آگاهی بیشتر از شرایط تنظیم قراردادهای اداری میتوانید با کارشناسان و مشاورین امور قراردادها در سایت ما در تماس باشید.