وکیل آنلاین اداره کار، قانون کار و مشاوره آنلاین اداره کار یکی از خدمات گروه مبنا مشاوراست که شمامی توانید به صورت آنلاین سوالات خود را مطرح کنید .
متاسفانه امروزه دعاوی بسیاری مربوط به حوزه روابط کارگر و کارفرما شکل می گیرد که به اشکال وانواع مختلفی می تواند بروز یابد . در این مقاله سعی داریم تا این موضوع را ازجوانب مختلف بررسی کرده و بهترین راهکار را به شما ارائه کنیم.
وکیل آنلاین قانون کار
مشاوره آنلاین اداره کار
وکیل آنلاین اداره کار
بسیار مهم است که به عنوان کارگر یا کارفرما حقوق خود را بدانید تا حدودی از پیش آمدن مشکلات ودعاوی پیشگیری کنید. این حقوق شامل دستمزد پایه قانون کار، عیدی، حق مسکن و حق اولادو مهمتر ازهمه مسایل مربوط به بیمه است .
بارها مشاهده شده است که کارگران بدون اطلاع و دانش قبلی اقدام به امضای قراردادی می کنند که ازنظر اداری ، مسوولیت زیادی برای آن ها ایجاد می کند. در این موارد درمیان گذاشتن مسئله اداری بایک وکیل باتجربه و زبده بهترین و سریع ترین روش ممکن است .
امروزه با افزایش تعداد وکلا و دشوار بودن تشخیص افراد زبده از افراد تازه کار باعث شده است تا عده ای از مردم، دید اشتباهی نسبت به این موضوع پیدا کرده و با طی کردن مراحل اداری به تنهایی، گاها موجب خسارات جبران ناپذیری برای خود می شوند .
وکیل قانون کار
وکیل آنلاین قانون کار
موارد مربوط به قانون کار و جزییات مواد آن از اهم موضوعاتی است که وکلای تخصصی این حوزه به آن تسلط دارند. یکی از راه های دریافت مشاوره مناسب در این زمینه، استفاده از وکیل آنلاین قانون کاراست. محاسبه حق سنوات شما، حق بیمه، نحوه نگارش دادخواست و نحوه نگارش قراردادهای کارمختلف از موضوعاتی است که وکیل آنلاین اداره کار براحتی می تواند شما را در مسیر اداری خودراهنمایی کند .
مشاوره آنلاین اداره کار
حتما تا الان می دانید که اداره کار مرجع ذیصلاح برای رسیدگی به پرونده ها و دعاوی اداری بین کارگر وکارفرماست. معمولا در این شرایط هیئت تشخیص وارد عمل می شود و تلاش می کند رابطه بین کارگر وکارفرما را تشخیص و مشکلات را حل نماید.
در این حوزه، وکلای بسیاری بصورت آنلاین این خدمات را ارائه می دهند که بسیاری ازمراجعین ما از تجربه ناموفق خود در ارتباط با ایشان می گویند .
بنابراین انتخاب درست در این زمینه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات شما وخانواده محترمتان باشد .
وکلای گروه مبنا مشاوربا تجربه چندین ساله در زمینه دعاوی مربوط به قانون کار، می توانندبراحتی شمارا در این مسیر راهنمایی کنند و برای احیای حقوق شما تا آخرین نفس تلاش کنند .
تعداد پرونده های واصله در گروه مبنا مشاور نشان از اعتماد بی شائبه شما عزیزان به مجموعه ما دارد.
وکیل آنلاین اداره کار
پروسه گرفتن وکیل آنلاین در دعاوی مربوط به اداره کار نیز متفاوت است و وکلا بسته به نوع ارتباطشان باموکل خود، بصورت تلفنی، ارتباط در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی پیگیر امور اداری موکل خودهستند.
در این بین باتوجه عدم حضور و دیدار وکیل و موکل، پیگیر بودن و رها نکردن موکل توسط وکیل ازموضوعاتی است که باید در انتخاب وکیل آنلاین اداره کار دقت داشته باشید. چراکه بارهامشاهده شده است، وکلای آنلاین به دلیل پیگیری پرونده های مختلف دعاوی، ازپیگیری همه آن ها بازمانده و موکل خود را دچار استرس و نگرانی می کنند .
خوشبختانه وکلای مبنا مشاور با اطلاع از این موضوع سعی می کنند تا کیفیت را فدای کمیت نکنند و با پیگیری پرونده های معدود برای هر وکیل، از پیگیری کامل آن اطمینان حاصل کنند.وکلای آنلاین متخصص قانون کار گروه مبنا مشاور از هر روشی که شما مایل هستید می توانند با شماارتباط گرفته و پرونده های اداری شما را تا احقاق حق شما کارگرزحمتکش یاکارفرمای عزیز دنبال کنندو تا حصول نتیجه همراه شما دوستان عزیز باشند .
فراموش نکنید که برنده شدن در اداره کار و رسیدن به نتیجه موردنظر تماما به انتخاب وتصمیم خودشمابستگی دارد و با وجود وکیل آنلاین قانون کار دیگر نیازی نیست دردعاوی کاری خود نگران باشید.
چرا که براحتی می توانید بصورت آنلاین با وکیل خودارتباط گرفته و تمامی سوالات خود را در این زمینه از وکیل اداره کار مطرح کنید. به امیداحقاق حق روز افزون تمامی دوستان و عزیزان کارگر و کارفرما.روابط بین کارگر و کارفرما جزو مسائل مهم و پرکاربرد به شمار میرود که در قانون کارشرایط معینی برای آن در نظر گرفته شده است.
کارگر و کارفرما به لحاظ قانونی یک سری وظایف در قبال یکدیگر دارند که باید به درستی اجرا شوند. دراغلب مشاغل همواره شاهد بروز مشکلات و مسائل گوناگون بین کارگران و کارفرمایان هستیم که بروزاختلاف در این زمینه یک امر بدیهی است.گاهی اوقات اختلاف بین کارگر وکارفرما به حدی تبدیل میشود که طرفین اقدام به طرح شکایت نیزمیکنند.
در صورتیکه کارگر یا کارفرما در قبال وظایف قانونی خود کوتاهی کند یا از انجام آنهاصرفنظرکند، طرف مقابل برای احقاق حقوق قانونی خود میتواند از طریق مراجع قانونی مشکل بهوجود آمده رامورد پیگیری قرار دهد.اولین و اصولیترین ضابطهای که در کار ملاک است، داشتن قرارداد کاری است.
به موجب قانون کار،قرارداد میتواند به صورت کتبی یا شفاهی باشد.اگر قرارداد به صورت کتبی باشد، امکان استناد به آن در صورت بروز مشکلی خاص وجود دارد اما درصورت شفاهی بودن قرارداد، شرایط برای اثبات رابطه کاری بین طرفین دشوار میشود.به همین جهت همواره به طرفین توصیه میشود که قرارداد کار را به صورت کتبی منعقد کنند تا در صورت اختلاف بین کارگرو کارفرما بتوان به آن استناد کرد.
در قرارداد کار موارد و مفادی درج میشود که طرفین ملزم به رعایت و اجرای آن می باشند.درقراردادهای کار میبایست اصول و مقررات قراردادنویسی به طور کامل رعایت شود که به طورمعمول توسط وکلا و کارشناسان متخصص ومجرب اداری تنظیم میشود.
زمانی که بحث دعاوی کار مطرح میشود، به روابط بین کارگر و کارفرما ارتباط پیدا میکند. اصولاطرفین برای طرح شکایت قانونی اقدام به اخذوکیل میکنند که میتواند تا حد زیادی به آنهاکمک فراوان کند.امروزه حوزه وکالت بسیار تخصصی شده است و بسیاری از وکلای کشورمان صرفا در یک سری از مسائل اداری فعالیت میکنند.
وکیل اداره کار فردی است که دانش بالایی در مورد مسائل مرتبط با اداره کار دارد و به خوبی میتواند راهکار های مناسب جهت حل و فصل دعاوی بین کارگر و کارفرما ارائه دهد.در حال حاضر بسیاری از وکلا صرفا در این زمینه به شکل تخصصی فعالیت میکنند و اشخاصی که به وکلای اداره کار مراجعه میکنند، یقینامیتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.
وظیفه اصلی وکیل اداره کار، در وهله اول ارائه نظرات و پیشنهادات مناسب به موکل خودمیباشد و دروهله بعدی باید بتواند از موکل خوددفاعیات مطلوبی کند.وکلایی که پروندههای مربوط به دعاوی اداره کار را برعهده میگیرند، سابقه و تجربه چندین ساله در این زمینه دارند وبه درستی میتوانند مسائل مربوط به کارگر و کارفرما را تجزیه و تحلیل کنند.
دعاوی اداره کار مراحل مختلفی دارد و داشتن وکیل برای طرح شکایت علیه کارگر و کارفرمامیتواند به نفع طرفین باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در زمینه وکیل اداره کارو سایرمسائل مرتبط توضیحاتی ارائه دهیم.
درباره وکیل اداره کار
همانطورکه گفته شد، وکیل اداره کاردر حوزه روابط بین کارگر و کارفرما دانش و علم بالایی داردوهمچنین تجربه بالای او منجر به ارائه نظرات وراهکار های سازندهای نیزمیشود.در حال حاضردر جامعه ما بسیاری از وکلا در حوزه اداره کار به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستنداماسایر وکلا نیز اینگونه دعاوی را مورد پذیرش قرار نمیدهند.دعاوی اداره کار پیچیدگیهای خاص خود را دارند و نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است.
وکیل اداره کار علاوه بر این که میبایست به قوانین حوزه کار تسلط کافی داشته باشد، باید این توانایی را داشته باشد تا پیشنهادات موثر و مفیدی را در اختیار موکل خود قرار دهد.وکیل اداره کاربه کسی گفته میشود که به جای موکل، اقداماتی را که خود موکل توانایی انجام آن رادارد را برعهده میگیرد. با توجه به این که اقامه دعاوی مرتبط با کار مراحل و فرأیند مختلفی دارد،درصورتیکه شاکی اقدام به اخد وکیل کرده باشد، وکیل اداره کار به جای او تمامی مراحل مذکور را انجام میدهد.
در واقع وظیفه اصلی وکیل تنها دفاع از حقوق وحقوق قانونی موکل نمیباشد بلکه باید از انجام تمامی مراحل و فرآیندهای طرح شکایت علیه کار و کارفرما اطلاعات کافی داشته باشد.با توجه به این که قرارداد نویسی اصول و قواعد خاصی دارد، طرفین برای تنظیم قرارداد کار به وکلای متخصص در این زمینه مراجعه میکنند.
وکیل اداره کار باید این توانایی را داشته باشد تا بتواند قرارداد کار متناسب با ضوابط و آیین قراردادنویسی تنظیم کند. در حال حاضر بسیاری از اختلافات پیش آمده بین کارفرما و کارگر به دلیل عدم توجه به مسائل و مقررات اداری در تنظیم قرارداد کار میباشد.
در واقع تنظیم قرارداد کار بدون توجه به مقررات و مسائل قراردادنویسی زمینه اختلاف ومشکلات فراوانی را برای طرفین به وجود میآورد و از این جهت بهتر است تنظیم قرارداد کار به وکلای مجرب و متخصص در دعاوی کار واگذار شود.
طرفین قرارداد کار میتوانند به طور آزادانه از میان وکلای اداره کار ، وکیل متخصص در دعاوی کار راانتخاب نمایند و رابطه بین وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و مشخص کردن حقالزحمه وکیل شروع میگردد.
وظایف وکیل اداره کار
وکیل اداره کار در واقع شخصی است که از تمامی قوانین مربوط به اداره کار، حقوق کارگران وکارفرمایان،بیمه و بخشنامه های مرتبط آگاه است و میتواند به اختلافات ایجاد شده بین دوطرف رسیدگی نماید.
وکیل اداره کاردر برابر موکل خود که میتواند کارگر و کارفرما باشد، یک سری وظایف دارد که بایدبه خوبی آنها را اجرا کند.موکل از وکیل اداره کارانتظار دارد که بتواند اختلافات او با طرف مقابل قرارداد کار را مورد پیگیری قرار دهد و به نوعی مشکل به وجود آمده بین آنها را حل و فصل کند. از جمله مهم ترین وظایف وکیل اداره کارمیتوان به موارد ذیل اشاره کرد :
تنظیم قرارداد کار
یکی از وظایف اصلی وکیل اداره کار، تنظیم قرارداد کاری با توجه به اصول و مقررات اداری میباشد.البته در صورت تمایل موکل، تنظیم قرارداد کار برعهده وکیل قرار میگیرد. در واقع ممکن است که موکل تمایلی به تنظیم قرارداد کار نداشته باشد یا سابقا قراردادی در این زمینه تنظیم کرده باشد.
در هر صورت زمانی که کارفرما و کارگر یا هر دو طرف برای تنظیم قرارداد کار به وکیل اداره کارمراجعه میکنند، باید نحوه و شرایط تنظیم قرارداد به صورت تخصصی توسط وکیل صورت پذیرد.
ماهیت و احکام خاص خود را دارد. قراردادهای کاری نیز از شرایط وضوابط خاصی برخوردار هستند که باید توسط وکلای متخصص و مجرب در این زمینه تنظیم شوند.
در یک قرارداد اگر از وکیل تنظیم قرارداد استفاده بشود، میتوان اطمینان داشت تمام انتظارت شما درقرارداد با توافق گنجانده شده و همانطور هم که گفتیم امور مختلف و جوانب مختلف را هم پیشبینی خواهد کرد.
به عبارتی وکیل تنظیم قرارداد کاربا دانش خود مواردی را که امکان بروز اختلاف در آن می رود راپیشبینی میکند و در عین حل راهحلهای مناسبی را هم میتواند ارائه دهد.
تنظیم قرارداد کار اهمیت بسیاری دارد و نقض کوچکی در آن باعث اختلاف بین کارگر و کارفرما شده ومنجر به بروز مشکلات فراوانی برای آنها میشود.
انجام مراحل قانونی طرح شکایت در اداره کار
زمانی که کارگر یا کارفرما قصد شکایت داشته باشند، باید به اداره کار مراجعه کنند و مراحل لازم را به طورکامل طی کنند. در این صورت اگر طرفین وکیل داشته باشند، انجام مراحل قانونی طرح شکایت در اداره کار برعهده او میباشد.
در واقع وکیل اداره کار این وظیفه را دارد تا به جای موکل اقدامات قانونی لازم جهت طرح شکایت علیه کارگر یا کارفرما را انجام دهد. وکیل اداره کارتمامی مراحل مربوطه را شخصا انجام میدهد و موکل در این زمینه نقشی ندارد.
اصلیترین مرحله اقامه دعاوی کار، ارائه دادخواست مرتبط با موضوع دعوا به مرجع ذیصلاح میباشد.وکیل اداره کار باید بتواند دادخواستی مرتبط با موضوع دعوا تنظیم و در اسرع وقت به اداره کار ارجاع دهد.وکیل متخصص دعاوی کار باید تمام اصول و قواعد دادخواست نویسی را رعایت کند در غیر اینصورت توسط مرجع مربوطه مورد رسیدگی قرارنمیگیرد.
دادخواست پس از تسلیم به دبیرخانه واحد کار و امور اجتماعی باید با قید تاریخ روز و ماه و سال به ثبت رسیده و وقت رسیدگی تعیین گردد. باتعیین وقت رسیدگی، وکیل موظف به حضور درشعبه مورد نظراداره کار میباشد.
در واقع وکیل میتواند به جای موکل در جلسات رسیدگی حضور پیدا کند و مدارک و اسناد کافی را دراختیار مرجع مربوطه قرار دهد.
بعد از شرکت در جلسات دادرسی و طی کردن مراحل قانونی در نهایت رأی مقتضی صادرمیشود. درصورتیکه رأی صادر شده نیاز به اعتراض داشته باشد، وکیل اداره کار میبایست اقدامات لازم در جهت اعتراض به حکم صادره را انجام دهد.
مهلت قانونی ۱۵ روز برای اعتراض به آرای صادر شده از طرف اداره کار وجود دارد که در صورت عدم اعتراض در مهلت مقرر، رای قطعی تلقی شده و لازم الاجرا میگردد.
زمانیکه کارگر و کارفرما یا وکلای آنها نسبت به رأی صادر شده اعتراض میکنند، باید تمام مراحل قانونی مانند تنظیم دادخواست را مجدد انجام دهند. از این حیث وکیل اداره کار میبایست مجددا اقدام به تنظیم دادخواست نماید و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.
وکیل اداره کار و ادله اثبات دعوا در دعاوی کارگر و کارفرما
احراز رابطه کاری بین کارگر و کارفرما بسیار حائزاهمیت است. همانگونه که ذکر شد، قرارداد کار میتواندبه صورت کتبی یا شفاهی باشد. درقراردادهای کتبی، شرایط طرفین مشخص است و به نوعی قراردادتضمین کننده رابطه کاری بین کارفرما و کارگر است.
در قراردادهایی که به صورت شفاهی بین طرفین بسته میشود، شرایط برای احراز روابط کاری بسیاردشوار میباشد. در واقع کارگر و کارفرما به راحتی میتوانند منکر هرگونه رابطه کاری شوند و همین مسئله منجر به عدم انجام وظایف قانونی طرفین علیه یکدیگرمیشود.
قانونگذار روشهایی را جهت اثبات این رابطه در نظر گرفته است و طرفین با ارائه ادله کافی میتوانندوجود روابط کاری را به اثبات برسانند.
ادله اثبات دعوا در دعاوی کارگر و کارفرما را میتوان به موارد زیر خلاصه کرد:
اقرار
اقرار یکی از ادله اثبات دعوا به شمار میرود که در جهت اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بسیار موثراست. فرض کنید کارفرما در ابتدا منکرهرگونه رابطه کاری با کارگرمیشود اما بعد از گذشت مدت زمانی کارفرما شخصا به وجود رابطه کاری با کارگر اقرار میکند و سبب میشود تارابطه کارگری و کارفرمایی بین آنها محرز شود.
اسناد و مدارک
در صورت ارائه یک سری از اسناد و مدارک قانونی میتوان رابطه کاری بین کارگر و کارفرما را محرز کرد.اگر کارفرما وجود رابطه کاری با کارگر راانکار کند، مدارک و اسنادی مانند فیش واریزی حقوق میتوانداثباتکننده این رابطه باشد.
شهادت شهود
ادله دیگری که در اثبات رابطه کاری مطرح میشود، شهادت شهود میباشد. در صورت انکار رابطه کاری توسط کارفرما، کارگران دیگر میتوانندوجود رابطه کاری را اثبات کنند. در این صورت کارگر آنکه به عنوان شاهدان این موضوع شناخته می شوند، میتوانند رابطه کارگری و کارفرمایی راثابت کنند.
مراجع ذیصلاح به رسیدگی شکایت کارگر و کارفرما
مطابق ماده ۱۵۷ قانون کار، هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی ازاجرای این قانون و سایر مقررات کار، قراردادکارآموزی، موافقتنامههای کارگاهی یا پیمانهای دستهجمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ویانمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتیکه شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، ازطریق انجمن صنفی کارگران و یانماینده قانونی و کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و درصورت عدم سازش از طریق هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل وفصل خواهد شد.
بنابراین دعاوی بین کارگر و کارفرما در وهله اول به صورت صلح و سازش حل و فصل خواهد شد.درصورتیکه اختلافات بین آنها از این طریق برطرف نشد، هیاتهای تشخیص و حل اختلاف صلاحیت رسیدگی دارند.
به طور کلی رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما در صلاحیت اداره کار میباشد. هیاتهای تشخیص و حل اختلاف در اداره کار مستقر هستند که به صورت تخصصی به شکایات کارگران وکارفرمایان رسیدگی میکنند.
رسیدگی به شکایت دعاوی کار ابتدا در مرحله بدوی یا همان هیأت تشخیص انجام میگیرد.هیأت تشخیص بعد از بررسیهای لازم اقدام به صدوررأی میکند. در صورتی که کارگر و کارفرمانسبت به رأی صادر شده اعتراض داشته باشند، میتوانند در هیأت حل اختلاف آن را مطرح کنند.
طرفین از تاریخ صدور حکم به مدت ۱۵ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را بیان کنند. رأی صادره از هیأت حل اختلاف اداره کار قطعی و لازم الاجرامیباشد.
رسیدگی به شکایت کارگر و کارفرما در هیات تشخیص
جلسه هیأت تشخیص با حضور هر سه نفر اعضاء تشکیل خواهد شد. ریاست جلسات با نماینده واحد کارو امور اجتماعی بوده و تصمیمات هیات به اتفاق یا اکثریت آرا اتخاذ خواهد شد.
در صورتی که در جلسه اول هیات تشخیص همه اعضا حضور نیابند، جلسه بعدی با حضور ۲ نفر از اعضاکه الزاما یکی از آنها نماینده واحد کار وامور اجتماعی است رسمیت مییابد. این جلسه در حکم جلسه اول خواهد بود.
دعوت از طرفین برای حضور در جلسه رسیدگی برای یک نوبت الزامی است. عدم حضور خواهان و خوانده یا نمایندگان آنان در هر یک از جلسات مانع رسیدگی و صدور رأی نخواهد بود.
به بیان دیگر اگر هر یک از طرفین دعوی در جلسات رسیدگی حضور نداشته باشند، هیأت تشخیص به پرونده مربوطه رسیدگی کرده و رای مقتضی را صادر مینماید.
هیات تشخیص باید اظهارات طرفین یا نمایندگان آنان را در صورت جلسه هیات درج و آن را به امضا یا اثر انگشت آنها برساند. کلیه مدارک ومستندات دعوی باید قبلا در دفتر واحد کار و اموراجتماعی ثبت وضممیه پرونده گردد.
در صورتی که مدارکی به جلسات رسیدگی که در غیر ساعات اداری تشکیل شده ارائه شود وامکان ثبت آن نیز نباشد، باید مراتب پذیرش مدرک درصورت جلسه قید شود.
ارائه دلایل و مدارکی که رابطه طرفین قرارداد کار و میزان مزد و مزایای بالاتر از حداقل قانونی ومیزان سابقهکار در محل کار به عهده کارگر و ارائه دلایل و مدراک دال بر تادیه حقوق مذکور و یاعدم شمول مقررات قانون کار به رابطه طرفین به عهده کارفرما است.
کارگر میبایست ادله ای به هیأت تشخیص ارائه دهد که ثابتکننده عدم پرداخت دستمزد یاپرداخت حقوق پایینتر از میزان حداقل قانونی ازسوی کارفرما میباشد. کارفرما نیز باید در برابرادعای کارگرمدارک قابل قبولی مبنی بر پرداخت حقوق و دستمزد آنها ارائه کند.
در صورتیکه پرونده بنا به تشخیص مرجع رسیدگی برای صدور رای آماده نبوده و یا نیازمندتحقیق باشد،پرونده جهت تجدیدوقت، انجام تحقیق ودر صورت ضرورت دعوت از طرفین به دفترواحد کار و امور اجتماعی ارجاع میشود.
مامور تحقیق با مراجعه به محل کار و در صورت لزوم سایر محلهای مرتبط و با استماع اظهارات و اطلاعات افرادی که از سوی طرفین معرفی میشوند یا افرادی که خود تشخیص میدهد و با بررسی مدارک ودفاتری که بتوانند در امر تحقیق موثر واقع شوند، در مورد موضوعات مذکور درقرارصادره هیأت بررسی لازم را به عمل آورد.
هیأت تشخیص پس از انجام مراحل ذکر شده، ختم رسیدگی را اعلام و در نهایت مبادرت به صدور رأی میکند. رأی صادره از هیئت تشخیص قطعی و لازم الاجرا نبوده و طرفین میتوانند نسبت به آن اعتراض کنند.
اعتراض به رای صادره از هیات تشخیص اداره کار
زمانی که هیات تشخیص رای مقتضی را صادر میکند، کارگر یا کارفرما میتوانند اعتراض خود رانسبت به رای صادره اعلام کنند.اعتراض به رای هیات تشخیص در مرحله تجدید نظر یا هیأت حل اختلاف مورد رسیدگی قرار میگیرد.
مقررات مربوط به طرح دادخواست، تشکیل جلسه تنظیم صورتجلسه، ابلاغ، ارجاع به تحقیق وکارشناسی و صدور رأی همان مقررات مربوط به هیأت تشخیص است.جلسه هیات حل اختلاف با حضور حداقل ۷ نفر از اعضا رسمیت می یابد و آرا آن به اتفاق یا اکثریت رای صادر میگردد.
هیات حل اختلاف در هنگام رسیدگی به اعتراض نسبت به رای هیات تشخیص تنها در چارچوب اعتراضات ایراد شده اتخاذ تصمیم خواهد نمود مگر آن که تخلفات بارزی نسبت به مقررات قانونی در رأی مشهود باشد.اعتراض به رای هیات تشخیص باید در مهلت زمان قانونی انجام شود، در غیر اینصورت ترتیب اثری نسبت به آن صورت نمیگیرد.
به موجب ماده ۱۵۹ قانون کار، رای هیاتهای تشخیص پس از ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرامیگردد و در صورتیکه ظرف مدت مذکور یکی ازطرفین نسبت بهرای مزبور اعتراض داشته باشد، اعتراض خود راکتبا به هیات حل اختلاف تقدیم مینماید و رأی هیأت حل اختلاف پس از صدورقطعی و لازم الاجرا خواهدبود. نظرات اعضاء هیات بایستی در پرونده درج شود.
طرفین دعوی از تاریخ صدور رأی به مدت ۱۵ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را در این زمینه اعلام کنند. درواقع رأی صادره از هیأت تشخیص درمهلت زمان ۱۵ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی در هیأت حل اختلاف میباشد.
آیا برای دعاوی اداره کار وجود وکیل الزامی است؟
به طور کلی اخذ وکیل در ارتباط با دعاوی کار به اختیار طرفین انجام میشود و هیچ الزامی قانونی در این زمینه برای طرفین وجود ندارد.در واقع قانون طرفین دعوا را ملزم به گرفتن وکیل نکرده است و همه این موارد به اراده و اختیار دو طرف بستگی دارد. به همین سبب وجود وکیل برای طرح دعاوی کار الزامی نمیباشد.
داشتن وکیل در طرح شکایات کارگر و کارفرما میتواند به طرفین دعوا کمک زیادی کند و با توجه به علم بالای وکلای متخصص در پروندههای دعاوی کار، قطعا داشتن وکیل به نفع خواهان و یا خوانده دعوی است.
وکیل متخصص در دعاوی کار به خوبی میتواند موضوع پرونده را حل و فصل کند و در جریان دادرسی از موکل خود بهترین دفاع را انجام دهد. اماممکن است به دلایلی شرایط داشتن وکیل برای همه افراد فراهم نباشد که بهترین گزینه برای طرح دعاوی مرتبط با امور کارگر و کارفرما،دریافت مشاوره اداری راست.
بنابراین برای اقامه دعاوی کار داشتن وکیل اجباری نیست و طرفین میتوانند در این زمینه مشاورههای اداری لازم را اخذ کنند.
در اغلب مواقع طرفین قرارداد کار توانسته اند از طریق مشاوره اداری مراحل طرح شکایت دراداره کار رابه خوبی انجام دهند و به نتیجه مورد دلخواه خود نیز رسیدهاند.
مشاوره اداری در مورد نحوه تنظیم قرارداد کار
قرارداد نویسی یکی از اصول مهم در علم اداری است که نیاز به تخصص و علم بالایی دارد.تنظیم قرارداد کار اصول و مقررات خاص خود را دارد وقطعا داشتن اطلاعات و دانش اداری میتواند در این زمینه بسیارکارساز باشد.
متاسفانه بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه کار به دلیل عدم اطلاع از راه وروشهای قانونی و اداری میباشد. به همین جهت وجود وکیل و یا مشاور و کارشناس اداری مجرب میتواند دراین زمینه موثر باشد.
در ارتباط با تنظیم قرارداد کار، اخذ وکیل میتواند کمک فراوانی به طرفین کند. اما به دلایل مختلف ممکن است دسترسی به وکیل وجود نداشته باشد. در اینصورت بهترین گزینه برای تنظیم قراردادهای کاری، مشاوره اداری به صورت آنلاین و تلفنی است.
مشاورههای اداری آنلاین یا تلفنی مزیت های فراوانی دارد که برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات اداری امکانپذیر است. از طریق مشاوره اداری میتوان اطلاعات لازم در مورد نحوه تنظیم قرارداد کاراز جمله قرارداد تمام وقت را کسب کرد.
در واقع با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن میتوان بهترین قرارداد کاری را تنظیم کرد. بابهره مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در حوزه اداره کار و ارائه خدماتی نظیرمشاوره های تخصصی اداری ، میتواند شما را در تمامی مراحل تنظیم قرارداد کار راهنمایی نماید .
مشاوره اداری در ارتباط با تنظیم قرارداد کار توسط وکیل کار مبنا مشاور به صورت تخصصی انجام میشود و یقینا میتوانید به نتیجه دلخواه خودبرسید.
در هر صورت برای کسب مشاوره اداری در حوزه قوانین کار و تنظیم انواع قراردادهای کاری میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
وکیل اداره کار به چه کسی گفته میشود؟
وکیل اداره کار در واقع شخصی است که از تمامی قوانین مربوط به اداره کار، حقوق کارگران وکارفرمایان،بیمه و بخشنامههای مرتبط با موضوع اداره کار گاه است و میتواند به اختلافات ایجاد شده بین دوطرف رسیدگی نماید.
وظایف اصلی وکیل اداره کار چیست؟
تنظیم قرارداد کار، پیگیری حقوق قانونی موکل، انجام مراحل قانونی برای طرح شکایت در اداره کار ازجمله وظایف اصلی وکیل اداره کار میباشد.
ادله اثبات دعوا در دعاوی کارگر و کارفرما چیست؟
اقرار، ارائه اسناد و مدارک کافی و شهادت شهود جزو ادله اثبات دعوا در دعاوی بین کارگر وکارفرما به شمار میرود.
برای اقامه دعاوی مرتبط با اداره کار چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟
برای اقامه دعاوی کار میتوانید از مشاورههای تخصصی سامانه وکیل کار مبنا مشاور بهرهمند شوید .