شکایت از بیمارستان ها، با طی کردن مراحلی نظیر مراجعه به دادسرای جرایم پزشکی، ثبت شکواییه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ که سامانه ملی پاسخ گویی به شکایات وزارت بهداشت بوده، ممکن می باشد.
شکایت پرسنل درمانگاه ها
اهم وظایف و فعالیت ها ی واحد واحد رسیدگی به شکایات
راهنمائی و مشاوره ارباب رجوع جهت طرح شکایت و دریافت شکایات از ارباب رجوع
اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته
مکاتبات جهت دریافت مستندات وپرونده شاکی از مراکز
بررسی و پاسخ مکاتبات وزارت بهداشت ، دادسرای جرایم پزشکی، سازمان تعزیرات، سازمان نظام پزشکی مربوط به شاکیان این ارگانها
دریافت و بررسی شکایات از سامانه ۱۵۹۰ ودر خواست بازدید وپیگیری تا حصول نتیجه
پاسخ به شکایات سامانه ۱۶۹۰ ( شکایات سرپایی) و پیگیری تا حصول نتیجه
ارائه گزارش عملکرد واحد شکایات به ارگان های مرتبط
انجام امور مربوط به پرونده های کمیسیون ماده ۱۱(سازمان تعزیرات حکومتی)
بازدید از مراکز و ارزیابی عملکرد مراکز تابعه درارتباط با تعرفه های مصوب و انجام محاسبات مالی پرونده های پزشکی